Hatıra Ahmedli Cafer'in Sonat-613 adlı eserinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Hatıra Ahmedli Cafer'in Sonat – 613 adlı eserinin müzikal analizi ve piyano tekniği bakımından yorumlanması üzerine analitik bir incelemedir.Çalışmanın Giriş bölümünde besteciye ait bilgiler ve bestecinin Sonat – 613 adlı eserine konu olmuş olan Hocalı Katliamı ele alınmış, ikinci bölümde çalışma yöntemi işlenmiştir. Analiz başlıklı üçüncü bölümde ise eser üzerinde kapsamlı bir analiz gerçekleştirilmiştir.Analize ait teorik bilgiler besteci ile yapılan ve kayıt altına alınan ikili görüşme sonrasında değerlendirilmiş, çağdaş bir bestecinin besteleme sürecinde kullandığı besteleme tekniklerinin piyano aracılığı ile dışavurumunu gösteren bulgulara ulaşılmıştır.Elde edilen bulgular ışığında bestecinin konu edindiği Hocalı Katliamı'nın bir piyano eseri içerisinde gerek vuruş sayısı gerek kromatizm, gerekse tema kullanımı gibi çeşitli teknik bileşenlerde kendini nasıl açığa çıkardığına dair sonuçlara ulaşılmıştır. This study is an analytical review of the musical analysis and interpretation of Hatıra Ahmedli Cafer's Sonat - 613 in terms of piano technique.In the ıntroduction part of the study, the information about the composer and Hocalı Katliamı, which is the subject of the composer's work Sonat - 613, are discussed, and the working method is discussed in the second part. In the third part titled Analysis, a comprehensive analysis is carried out for the work.The theoretical information of the analysis was evaluated after a bilateral meeting with the composer, and we reached findings showing the expression of the composition techniques used by a contemporary composer in the composition process through piano.In the light of the findings obtained, it has been concluded how the Hocalı Katliamı reveals itself in various technical components such as the number of strokes, chromatism and the use of themes in a piano piece.
Collections