Boşluk ve devinimin resim dilinde çözümlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada boşluk, devinim, bağ, sonsuzluk ve uzantı gibi kavramların sanattakikarşılığını resim dilinde çözümleyerek ve aynı zamanda uygulama yapılarak günümüzsanatındaki yansımalarına bakılacaktır. 20. yüzyılın toplumsal etkileriyle savaşdönemlerini geçiren sanatçılar yoğun bir arayışa girerek artık sanat adına birçok yeniliğegirişmişlerdir. Bu arayışların içinde boşluğun kavramsal olarak sanatın irdelediği bir konuolmuştur. Boşluğun beraberinde getirdiği doluluk duygusu yeni bağlayıcıları destekler vedevinim, uzam, zaman, mekân, espas gibi kavramlar araştırmanın çevresini genişletmiştir.Uzak doğu felsefesiyle ilk olarak şekillenen boşluk kavramı birkaç yüz yıl sonra Batı veTürk sanatını da etkileyerek benimsenmiştir.Evrendeki boşluğun verdiği sonsuzluk hissi zamanla küçük parçacıkların deviniminigözlemlememi duyusal olarak sezgilerimi artırması tez konusunun şekillenmesindeyardımcı olmuştur. Evren çalışmaları üzerine konumlanan anlamlı cisimler yerine zamanlaçizgisel hareketlere dönüşen imgeler isimsiz, biçimsiz bir hal almaya başlamıştır. Bununlabirlikte birbiri içine giren çizgiler boşlukta devam ederek devinim konusuna da bir açıklıkgetirmiştir.Birinci bölümde boşluk kavramına genel bir tanım yapılmaya çalışılacaktır. Literatürtaraması ile kavram hakkında sanatçılarıyla beraber örneklendirilecektir. Boşluk kavramınıDoğuda, Batıda ve Türk sanatında ele alınış biçimi yorumlanacak aynı zamandasanatçıların Boşluk kavramı üzerine yaptıkları işlerden bahsedilecektir. İkinci bölümde isediğer bir kavram olan Devinimin literatür taraması ve genel bir tanım yapılmıştır. Sonbölümde ise ele alınan kavramların konusuyla bağlantılı uygulamalara bakılacaktır.Anahtar sözcükler: Boşluk, devinim, espas, bağ, resim. The equivalent of these concepts in art, such as space, motion, bond, infinity andextensions, will be analyzed by analyzing the language of painting and at the same time,their reflections in our art will be examined. They entered into an intense search for the warperiods with the social effects of the 20th century, and now they have started manyinnovations in the name of art. In these searches, the location of the residents as asettlement has been a subject that has been examined. The sense of fullness brought aboutby the emptiness has supported new connectors and expanded the circle of concepts suchas motion, space, time, space and space. The concept of emptiness, which was first shapedby the Far East service, was adopted a few hundred years later by influencing Western andTurkish art.Developing the church of the sense of eternity taught by the inhabitants of the universe andobserving the movement of small changes sensorially helped shape the thesis topic. Imagesthat turned into routine linear movements instead of objective objects positioned onuniverse studies began to become nameless and formless. In addition to this, he publishedan article on the subject of motion by continuing the lines that interpenetrate each other inthe void.In the first part, a general definition will be given to the concept of emptiness. It will beexemplified together with the artists about the concept of literature science. The way inwhich the Concept of Void is handled in the East, the West and in Turkish art will beinterpreted and at the same time, the works of the artists on the concept of Void will bementioned. In the second part, the literature principles of motion, which is another concept,and a general definition are made. Finally, the applications related to the conceptsdiscussed will be examined.Keywords: Space, movement, espacer, bond, painting
Collections