Ergenlik dönemi romantik ilişkilerinde yakınlık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı Romantik İlişkilerde Yakınlık Ölçeği: Ergen Formu'nun geliştirilmesi ve ergenlik dönemi romantik ilişkilerinde yakınlığın cinsiyet, yaş, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyine göre incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Araştırma grubu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Erzincan Otlukbeli İlçesi'nde öğrenim görmekte olan ve online form aracılığı ile bilgi edinilen diğer öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma grubu, amaca uygun örnekleme ve kartopu örnekleme teknikleri kullanılarak oluşturulmuştur. Ölçek geliştirme çalışmasına 263, temel araştırmaya 325 ortaokul ve lise öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri Demografik Bilgi Formu, UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Romantik ilişkilerde Yakınlık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 17.00 programı kullanılmıştır. Araştırmanın ilk sorusunu yanıtlamak ve Romantik İlişkilerde Yakınlık Ölçeği: Ergen Formunu geliştirmek için geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Katılımcıların ölçeklerden aldıkları puanlar normal dağılım sergilediği için, temel araştırma sorularını yanıtlamak amacı ile parametrik istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Romantik İlişkilerde Yakınlık Ölçeği puanlarının cinsiyet değişkenine göre analizi için ''Bağımsız Örneklemler İçin t Testi'', yaş ile ilişkisi için ''Pearson Korelasyon Katsayısı'', anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenine göre analizi için ise ''Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)'' kullanılmıştır. Verileri sonucunda elde edilen bulgulara göre, ergen romantik ilişkilerinde yakınlık yardım ve destek, fiziksel çekim ve ilişkide güven olmak üzere üç boyuttan oluşmaktadır. Yakınlık düzeyi puanları cinsiyet, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermekte; yakınlık ile yaş değişkenleri ilişkili görünmektedir. Erkek öğrencilerin fiziksel çekim puanlarının kız öğrencilere göre anlamlı biçimde yüksek olduğu, anne ve babası üniversite ve üstü mezunu olan öğrencilerin yardım ve destek ile fiziksel çekim puanlarının anlamlı biçimde yüksek olduğu ve yaş ilerledikçe yakınlık puanlarının da arttığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular kuramsal açıklamalar ve önceki araştırmaların bulguları ile karşılaştırılarak tartışılmış; uygulayıcılar ve sonraki araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. The general purpose of this study is to develop the Intimacy Scale in Romantic Relationships: Adolescent Form and to examine intimacy in romantic relationships during adolescence according to gender, age, mother education level and father education level. The research was carried out using relational scanning model, one of the quantitative research methods.The research group consists of students who were studying at Erzincan Otlukbeli district in the 2019-2020 academic year and other students who were conducted an online form. The research group was formed by using appropriate sampling and snowball sampling techniques. 263 middle school and high school students participated in the scale development study and 325 students in the basic research. Research data were collected using the Demographic Information Form, the UCLA Loneliness Scale and the Intimacy Scale in Romantic Relationships. SPSS 17.00 program was used to analyze the data.Validity and reliability analyzes were conducted to answer the first question of the study and to develop the Relationship Scale in Romantic Relationships: Adolescent Form. Since the scores of the participants from the scales displayed a normal distribution, parametric statistical techniques were used to answer basic research questions. `Independent Samples t Test` was used to analyze the scores of the Intimacy Scale in Romantic Relationships according to the gender variable, the Pearson Correlation Coefficient for the relationship with age, and the ''One-Way Analysis of Variance (ANOVA)'' was used for the analysis of the mother's education level and father's education level variable.According to the findings obtained from the data, intimacy in adolescent romantic relationships consists of three dimensions: help and support, physical attraction, and relationship trust.The scores of the intimacy level show a significant difference according to the variables of gender, mother's education level and father's education level; Affinity and age variables seem to be related. It was determined that the physical attraction scores of the male students were significantly higher than the female students, the physical attraction scores of the students whose parents graduated from the university and above were significantly higher, and as the age got older, their proximity scores also increased. The obtained findings were discussed by comparing with theoretical explanations and findings of previous studies; Suggestions were made to practitioners and subsequent researchers.
Collections