Kamu personelinin iş tatminini etkileyen faktörler: Bandırma örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Balıkesir İli Bandırma ilçesinde kamu kurumlarında hizmet sınıfında çalışan kamu personellerinin demografik ve örgütsel özellikleri ile iş tatminini etkileyen faktörlerin boyutları arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve çalışanların iş tatminini olumsuz etkileyen faktörlere yönelik yapılabilecek çalışmaları belirlemektir. Bu amacımıza yönelik olarak öncelikle literatür taraması yapılarak iş tatmini kavramı, iş tatmini ve tatmin teorileri, iş tatminini etkileyen bireysel ve örgütsel faktörler, iş tatmininin olumlu ve olumsuz sonuçları, kamu sektörü ve kamu personelleri incelenmiştir.Araştırmamızın uygulama bölümünde Bandırma ilçesinde kamu kurumlarında hizmet sektöründe görev alan 280 personele anketler dağıtılmış ve bu anketlerden geri dönen 260 anket değerlendirilmeye alınılmıştır. Veri tabanının değerlendirmesinde SPSS-18 paket programı kullanılarak, frekans dağılım tabloları, Pearson Korelasyon analizi, çarpıklık ve basıklık katsayıları ve güvenilirlik analizleri uygulanmıştır. Örneklem büyüklüğünün yeterliliği ve Faktör Analizinin uygulanabilirliği için Barlett ve KMO testleri incelenmiştir. Son olarak demografik özellikleri ile iş tatminini etkileyen faktörlerin boyutlar arasındaki ilişkilerin ölçülmesi için Homogenty Test, Independent T-Test, One-Way ANOVA ve Kruskal Wallis analizleri uygulanmıştır. Araştırmamızın sonucunda, Balıkesir ili Bandırma ilçesinde kamu kurumlarında görev alan kamu personellerinin iş tatminini artırılması için maaş sisteminin iyileştirilmesi gerektiği, iş ortamında oluşan stres ve çalışanlar arasında oluşabilecek iletişim eksikliklerinin giderilmesi için kurum yöneticileri tarafından gerekli önlemlerin alınması ile çalışanların motivasyon düzeylerini arttıracağı ve bununda iş tatminlerinin artmasına etkili olacağı saptanmıştır. This study aims to determine the relationship between demographic and organizational characteristics of public employees in Bandırma district of Balıkesir Province and the factors which affect job satisfaction.For this aim, after literature review was done, concept of job satisfaction, theory of job satisfaction, personal and organizational factors of job satisfaction, positive and negative result of job satisfaction were analysed and these reviews adapted to employees who work in public sector.Surveys were distributed to 280 employees who work in public sector in Bandırma, and 260 survey that returned us were analysed. SPSS-18 package was used for evaluation of data base, and table of frequency distribution, analysing of Pearson correlation, wryness and kurtosis of coefficient and reliability analysis were applied. Barlett and KMO tests were determined for sufficiency of sample size and suitability for Factor Analysing. Finally, Homogenty Test, Independent T-Test, One-Way ANOVA and Kruskal Wallis analysing were applied to measure the relationship between demographic characteristics and factors that affect job satisfaction.As a result, it is necessary to improve salary system in order to increase job satisfaction of employees who work in public sector in Bandırma, Balıkesir. It has been determined that the necessary measures will be taken by the managers of the institutions in order to overcome the stresses that may occur in the work environment and the communication gaps that may occur between the employees and increase the motivation levels and this will increase the job satisfaction.
Collections