Çalışma ve tüketim olgularının dönüşümü: Çalışmaya tutkunluk, hedonik tüketim, materyalizm bağlamları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma ve tüketim olgularının dönüşümü ile çalışmaya tutkunluk, hedonik tüketim ve materyalizm düzeyleri ile aralarındaki ilişki düzeyinin tespit edilmesini amaçlayan bu çalışma betimsel ve ilişkisel tarama ile incelenmiştir. Araştırmanın evrenini aktif çalışma hayatında bulunan yetişkin bireyler oluşturmaktadır. Örneklem 319 kişi olarak tespit edilmiştir. Araştırmada çalışmaya tutkunluk için `Utrech Çalışmaya Tutkunluk Ölçeği` (UWES-3) , hedonik tüketim için Coşkun ve Marangoz'un (2019) geliştirdiği ölçek ve materyalizm için Richins (2004) tarafından geliştirilen `Kısaltılmış Materyalizm Değer Ölçeği` ( Materialism Value Scale- Short Form) kullanılmıştır. Veriler istatistiki incelemeye tabi tutulduktan sonra bir paket program ile analiz edilmiştir. Çalışmaya tutkunluk, hedonik tüketim ve materyalizm demografik özellikler bakımından karşılaştırılmış ve anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Hedonik tüketimin çalışmaya tutkunluk üzerinde bir etkisi olmadığı, materyalizmin ise çalışmaya tutkunluğu negatif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Materyalizm ve hedonik tüketim arasında ise anlamlı, pozitif ve güçlü bir ilişki görülmüştür. This study, which aims to determine the relationship between the transformation of working and consumption phenomena and the levels of work engagement, hedonic consumption and materialism, has been examined with descriptive and relational scanning. The universe of the research consists of adult individuals who are actively working. The sample was determined as 319 people. The `Utrech Work Engagement Scale` (UWES-3) for passion for work, the scale developed by Coşkun and Marangoz (2019) for hedonic consumption, and the `Materialism Value Scale - Short` developed by Richins (2004) for materialism. Form) is used. The data were analyzed by statistical analysis and then analyzed by a packet program. Addiction to work, hedonic consumption, and materialism were compared in terms of demographic characteristics and significant differences were found. It has been determined that hedonic consumption has no effect on work addiction, while materialism negatively affects work engagemnet. A significant, positive and strong relationship was observed between materialism and hedonic consumption.
Collections