Show simple item record

dc.contributor.advisorFarhadı, Hosseın
dc.contributor.authorTabak, Vildan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:30Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:30Z
dc.date.submitted2022-08-26
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736442
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık okulunun öğrenme kazanımlarının öğrencilerin akademik dil ihtiyaçlarına uygun olup olmadığını ve bu ihtiyaçların öğrenciler ve akademisyenler için önemli olup olmadığını öğrenmektir. Bu sayede öğrencilerin akademik dil ihtiyaçlarına yönelik daha iyi bir hazırlık programı hazırlanabilir. Özel amaçlı İngilizce, ihtiyaç analizi ve geçmişte uygulanan çalışmalar detaylıca okunmuş ve bunun sonucunda da öğrencilere ve akademisyenlere uygulanacak olan anket hazırlanmıştır. Anketler özel bir üniversitenin Denizcilik Fakültesi'nde ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi olan 100 öğrenci ve Denizcilik Fakültesi'nde derse giren 5 akademisyene 2015- 2016 akademik yılının bahar döneminde uygulanmıştır. Anketlerin yanı sıra çalışmaya katılan öğrencilerden 5'inden ve 5 akademisyenden yarı yapılandırılmış görüşmelerle de veri toplanmıştır.Anketlerle toplanılan veriler betimsel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Ortalama değerler ihtiyaç analizi, anketteki maddelerin öğrenciler ve akademisyenler için önemli olup olmadığını ve hazırlık okulunun öğrenme kazanımlarının öğrencilerin ihtiyaçlarıyla örtüşüp örtüşmediğini yorumlamayı mümkün kılmıştır. Analiz sonuçları, anketteki maddelerin çoğunun öğrenciler ve akademisyenler için önemli olduğunu ve hazırlık okulunun öğrenim kazanımlarının çoğunun öğrencilerin akademik dil ihtiyaçlarıyla örtüştüğünü göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin ve akademisyenlerin verdiği cevaplar, bu iki grup katılımcının öğrencilerin ihtiyaçları hakkındaki görüşleri arasında büyük bir fark olup olmadığını belirlemek için bağımsız grup t testi ile karşılaştırılmıştır ve büyük bir farkın olmadığını görülmüştür.Öğrenciler ve akademisyenlerden yarı yapılandırılmış görüşmelerle de veri toplanmıştır. Yapılan görüşmelerde, hangi öğrenme kazanımlarının öğrencilerin akademik başarısı için daha önemli olduğu araştırılmıştır. Mülakatların sonucunda hazırlık okulunun öğrenme kazanımlarının önemli olduğu ancak yazma ve konuşma becerileri için başka kazanımların da gerekli olduğu görülmüştür.Son olarak, anketlerden ve görüşmelerden elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak, dil hazırlık programının daha etkili olabilmesi adına bazı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to investigate if students' academic needs are met by the exit level objectives of the English preparatory program so that a more effective program, which better addresses students' academic needs, can be designed. Based on a review of literature on ESP, needs analysis and previously conducted studies, and then a questionnaire was prepared and administered to 100 students (sophomore, junior and senior) and 5 lecturers who teach main stream classes. Semi- structured interviews were also conducted with 5 students and 5 lecturers. The study was carried out at the Maritime Faculty of a foundation university in Istanbul, in the spring semester of 2015- 2016 academic year.The data was analysed through descriptive statistics. The results were interpreted by mean values to answer the research questions. Analysis of the responses demonstrated that the students and the lecturers considered most of the outcome objectives of the language preparatory school important, and most of the objectives met students' academic needs. The data was further analysed by Independent Sample t- Tests in order to see if there was a significant difference between the students' and the lecturers' ideas. The results indicated that there was no significant difference. Additional data was collected from the students and the lecturers through semi-structured interviews to better understand students' academic needs. Both the students and the lecturers made comments on the language skills, and if there should be more sub-skills included in the objectives. On this basis, some suggestions were made for preparatory program designers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA needs analysis study on academic english needs of maritime faculty students in english medium programs
dc.title.alternativeDenizcilik fakültesi öğrencilerinin dil eğitimi ingilizce olan programlardaki ihtiyaçları üzerine bir ihtiyaç analizi çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-26
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10331258
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid734813
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess