Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorYıldırım, Şahin
dc.date.accessioned2023-09-22T11:49:10Z
dc.date.available2023-09-22T11:49:10Z
dc.date.submitted2022-08-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736387
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma nicel bir araştırma olup, araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinin Anadolu yakasında bulunan tüm ilçelerdeki kamu okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya toplam 500 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veriler, Bilgi Formu, `Okul Müdürleri Liderlik Stilleri Ölçeği` ve `Örgütsel Sinerji Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinden önce normallik testi yapılarak verilerin normal dağılıp dağılmadığı kontrol edilmiştir. Verilerin normal dağılım göstermesi üzerine parametrik testlerin uygulanmasına geçilmiştir. Araştırmada t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analiz sonucuna göre erkek öğretmenler Serbest Bırakıcı Liderliği kadın öğretmenlerin algıladığından daha yüksek algılamaktadır. Yaş değişkenine göre örgütsel sinerji alt boyutlarından stratejide anlamlı farklılıklar bulunurken, okul türlerine göre hem serbest bırakıcı liderlik stilinde hem de örgütsel sinerjinin alt boyutlarının hepsinde anlamlı farklılık bulunmaktadır. Öğretmenlerin branşlarına göre liderlik stillerinde anlamlı farklılık bulunmazken, örgütsel sinerji alt boyutlarından etkileşim ve takdir, bütünleşme ve stratejide anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Kıdeme göre dönüşümcü liderlikte anlamlı farklılık bulunurken, örgütsel sinerji alt boyutlarının hiçbirinde anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Liderlik stilleri ölçeği alt boyutları ile örgütsel sinerji ölçeği alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yine bulgulara göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ölçeğinin alt boyutlarının örgütsel sinerji ölçeğinin alt boyutlarını yordadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relationship between the leadership styles of school principals and organizational synergy. The research is a quantitative research and the relational survey model was used in the research. The universe of the research consists of teachers working in public schools in all districts on the Anatolian side of Istanbul. A total of 500 teachers voluntarily participated in the research. The data in the research were collected through the Information Form, the Leadership Styles Scale and the Organizational Synergy Scale. Before the analysis of the data, normality test was performed and it was checked whether the data were normally distributed. Parametric tests were started after the data showed a normal distribution. In the study, t test, one-way analysis of variance (ANOVA), correlation and regression analyzes were performed. According to the results of the analysis, male teachers perceive Release Leadership higher than female teachers. While there are significant differences in strategy, one of the organizational synergy sub-dimensions, according to the age variable, there are significant differences in both the liberating leadership style and all the sub-dimensions of organizational synergy according to the school types. While there was no significant difference in the leadership styles of the teachers according to their branches, a significant difference was found in the organizational synergy sub-dimensions such as interaction and appreciation, integration and strategy. While there was a significant difference in transformational leadership according to seniority, no significant difference was found in any of the organizational synergy sub-dimensions. A significant relationship was found between all sub-dimensions of the leadership styles scale and all sub-dimensions of the organizational synergy scale. Again, according to the findings, it was determined that all the sub-dimensions of the school principals' leadership styles scale predicted all the sub-dimensions of the organizational synergy scale.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkili lider sinerjik okul: Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinerji arasındaki ilişki
dc.title.alternativeEffective leading synergic school: The relationship between school heads leadership styles and organizational synergy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSynergy
dc.subject.ytmSynergistic management
dc.subject.ytmOrganizational synergy
dc.identifier.yokid10289644
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640353
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess