Öz yeterlik algısının bilinçli farkındalık ve benlik saygısı düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında üniversite öğrencilerinin öz yeterlik, bilinçli farkındalık ve benlik saygısı düzeyleri incelenmiş olup; öğrencilerin öz yeterliklerinin bilinçli farkındalık ve benlik saygıları üzerindeki etkisini araştırmak hedeflenmiştir. Araştırma Süleyman Demirel Üniversitesi `Örgütsel Davranış` dersini seçen öğrencileri kapsamaktadır. Veri toplama işlemi iki bölümden ve toplam 43 sorudan oluşan anket aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere Rosenberg `Genel Benlik Saygısı Ölçeğ`, Jerusalem ve Schwarzer `Genel Öz Yeterlik Ölçeği` ve son olarak Brown ve Ryan `Bilinçli Farkındalık Ölçeği` ölçekleri uygulanmıştır. Araştırma 124 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada bilinçli farkındalık, öz yeterlik ve benlik saygısı kavramları ilgili literatür çerçevesinde araştırılmış, ardından ilişkilere yönelik hipotezler geliştirilmiştir. Araştırma kapsamında ele alınan bilinçli farkındalık, öz yeterlik ve benlik saygısının düzeyleri ölçülmüş ve demografik değişkenler üzerindeki etkileri incelenmiştir.Bilinçli farkındalık, öz yeterlik ve benlik saygısı arasındaki ilişkiyi araştırmak için korelasyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; bilinçli farkındalık ile öz yeterlik arasında zayıf ve negatif bir korelasyon, benlik saygısı ile orta şiddette negatif bir korelasyon olduğu tespit edilmiştir. Öz yeterlik ile benlik saygısı arasında zayıf ve pozitif bir korelasyon olduğu saptanmıştır.Öz yeterliğin bilinçli farkındalık ve benlik saygısı üzerindeki etkisini saptamak için regresyon analizi uygulanmıştır. Regresyon analizi sonucunda öz yeterliğin, benlik saygısı ve bilinçli farkındalık üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu gözlemlenmiştir. In this thesis, self-efficacy, mindfulness and self-esteem levels of university students were examined. It is aimed to investigate the effect of self-efficacy of students on mindfulness and self-esteem. The research consists of students who have chosen `Organizational Behavior` lesson at Süleyman Demirel University. Data collection was conducted through a questionnaire consisting of two sections and a total of 43 questions. The students were applied the Rosenberg `Self-Esteem Scale`, Jerusalem and Schwarzer `General Self-Efficacy (GSE) Scale, and finally Brown and Ryan` The Mindful Attention Awareness (MAAS) Scale` scales. The research was carried out with the participation of 124 students.In this study, mindfulness, self-efficacy and self-esteem concepts were investigated in the context of related literature. Then hypotheses related to relationships were developed. The levels of mindfulness, self-efficacy and self-esteem were measured and their effects on demographic variables were examined.Correlation analysis was conducted to investigate the relationship between mindfulness, self-efficacy and self-esteem. According to the analysis results; A weak and negative correlation was found between mindfulness and self-efficacy. There was a moderate negative correlation with self-esteem. There was a weak and positive correlation between self-efficacy and self-esteem. Regression analysis was used to determine the effect of self-efficacy on mindfulness and self-esteem. As a result of regression analysis, self-efficacy has a significant effect on self-esteem and mindfulness.
Collections