Tekstil sektöründe pazar yönlülük ve müşteri temelli kurumsal marka değeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasının değişen ekonomik koşullarında, maddi olmayan duran varlıklar giderek önem kazanmaktadır. Tekstil Sektöründe marka da en önemli maddi olmayan duran varlıklardan biridir ve günümüzde birçok tartışmaya konu olmaktadır. Tekstil sektöründe markanın artan önemiyle birlikte marka değeri de parasal olarak ifade edilmesi gerekli bir varlık haline gelmiştir. Tekstil sektöründe marka değerini ölçmeye yönelik ortaya çıkmış birçok model bulunmaktadır ancak üzerinde fikir birliğine varılmış bir model bulunmadığından dolayı modellerin de varsayımlarla hareket etmekten ve sübjektifliğe açık olmaktan kurtulamamışlardır.Bu çalışmada tekstil sektöründe pazar yönlülük ve müşteri temelli kurumsal marka değerinin belirlenmesi alanmıştır. Çalışma demografik özellikleri içeren kişisel bilgiler, marka değeri ve pazar yönlülükle ilgili ifadeler içeren soru formu oluşmaktadır. Pazar yönlülük ve müşteri temelli kurumsal marka değerini belirlemeye yönelik t testi,ve anova testi, regresyon ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda pazar yönlülük ve müşteri temelli kurumsal marka değeri değişkenlerinin belli boyutları ile anlamlı farklılıklar tespit edilmiş ayrıca değişkenler arasında ilişkiler bulunmuştur. Under changing economic conditions, intangible assets are becoming increasingly important. The brand is also one of the most important intangible assets and is now subject to many controversies. With the increasing importance of the brand, brand value has become an asset that must be expressed in monetary terms.There are many models that have emerged to measure brand value, but there is no consensus model on them, and neither model has been able to escape from assumptions and being open to subjectivity.In the study, personal information including demographic features consists of a questionnaire containing brand value and market orientation. In the questionnaire section of the study, there is a general information questionnaire consisting of 6 questions, in which the habits of In the second part the demographic characteristics of the participants are questioned., the judgments of the participants about the determined impact factors, using the selected expressions, are analyzed in the light of 30 questions in the section of Collecting Information and Creating the Response and Dissemination of Information in terms of general use and market wooliness. In the third chapter, innovation is explained and the role of innovation in brand value is examined. In the fourth section, the effect of market orientation on brand value is mentioned. The data from the analyzes were interpreted.
Collections