Pigmalyon, golem ve galatea etkileri ile örgütsel bağlılık üzerine nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde örgütlerin en önemli kaynağı olarak ifade edilen insan kaynağının sadece yapılan iş anlamında değil, davranışsal, tutumsal, algısal her yönüyle etkili bir biçimde yönetilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, bireylerin, çalıştıkları örgütlere olan bağlılığını ifade eden örgütsel bağlılık, örgütlerin başarılarında önemli bir rol oynamaktadır. Bununla birlikte, yaşamın her alanında etkisi olan beklentiler örgüt yaşamında da önemli sonuçlara neden olan bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle bir bireyin algıladığı olumlu beklentilerin olumu çıktılara, olumsuz beklentilerin ise olumsuz çıktılara neden olacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda bu çalışmada bir turizm işletmesinde çalışan farklı yaş, cinsiyet, meslek grubunda yer alan 30 katılımcı ile beklenti etkilerini belirlemek için nitel görüşmeler yapılmış, bağlılık düzeylerini belirlemek için ise örgütsel bağlılık ölçeği kullanılmıştır. Buna göre katılımcıların çoğunun duygusal bağlılık düzeyinde yer aldığı görülmüştür. Ayrıca katılımcıların, başkalarının olumlu beklentileri olarak ifade edilen pigmalyon etkisini daha çok algıladığı bunu olumlu özbeklenti olarak ifade edilen galatea etkisinin izlediği görülmektedir. Olumsuz beklenti etkisi olan golem etkisi ise ilgili katılımcı ifadesi bulunmamıştır. Bu etkilerin oluşmasında ise sırasıyla en çok yöneticilerin, özbeklentilerin, iş arkadaşlarının, rakiplerin ve ailenin beklentilerinin önemli olduğu görülmüştür. Ancak beklenti etkileri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasında doğrudan ilişki kurulacak katılımcı ifadesine ve bulguya rastlanılmamıştır. The human resource, which is expressed as the most important source of organizations today, should be managed effectively not only in terms of the work done, but in all aspects of behavioral, attitudinal and perceptual. In this context, organizational commitment, which expresses the commitment of individuals to the organizations they work, plays an important role in the success of the organizationss. Nevertheless, expectations that have an impact on all aspects of life are also a phenomenon that causes important results in organizational life. It is thought that positive expectations perceived by an individual will lead to positive outcomes and negative expectations to lead to negative outcomess. In this context, in this study, qualitative interviews were conducted with 30 participants from different age, gender and occupational groups working in a tourism enterprise to determine their expectations, and the organizational commitment scale was used to determine their loyalty levelss. Accordingly, it was seen that most of the participants were at the level of emotional commitment. In addition, it is seen that the participants perceive the pigmalion effect expressed as the positive expectations of others, followed by the effect of the galatea expressed as positive self-esteem. The golem effect, which has a negative expectation effect, was not related to the participant. In the occurrence of these effects, it was seen that the expectations of the managers, self-expectations, co-workers, competitors and the family are the most important. However, there was no expression of the participant's expression and finding, which would be directly related between expectation effects and organizational commitment levelss.
Collections