Sosyal medyanın gerçek zamanlı pazarlama uygulamaları yönünden kullanımı ve Covid-19 pandemi dönemine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim, insanların kurdukları medeniyetlerin temelinde var olan güçtür. Bir mal veya hizmet üretip bunu pazarlamak isteyen şirketler bu iletişim gücünden istifade ederek alıcılarına ulaşmaya çalışmıştır. Sanayi devrimi sonrasında kitlesel üretimin artması şirketlerin bireyden ziyade kitle ile iletişim kurmasını zorunlu kılmıştır. Şirketler, bu iletişim için ilk etapta geleneksel medya kanallarından yararlanmış, sonrasında ise internet ile tanışmıştır. Gelişen internet teknolojisi ise sosyal medya platformlarını ortaya çıkarmış ve bu da alışılagelmiş iletişim anlayışını tamamen değiştirmiştir. Yaşadığımız dönemde sosyal medya, gündemin konuşulduğu ve bazen de gündemin oluşturulduğu platform haline gelmiştir. Bu durum sosyal medyayı, sadece bireyler arası değil, aynı zamanda markaların da bireyler ile iletişiminin stratejik aracı haline getirmiştir. Şirketlerin sosyal medyada başarılı olması şirketin doğru ve ilgi çekici içerikler hazırlaması ve bu içerikleri doğru zamanda ve doğru kitleye sunması ile mümkündür. Fakat, bütün bu şartlar sağlanmasına rağmen paylaşılan içerik ilgi çekmeyebilmekte ve yeterli etkiye sahip olamamaktadır. Şirketler, sosyal medyada oluşmuş bir gündem içerisinde gündem konuları ile kendi ürün veya hizmetlerini bağdaştırarak tanıtım yapma olarak adlandırılan `gerçek zamanlı pazarlama` ile paylaşımlarının etkisini artırma yoluna gitmişlerdir. Dünya genelinde 2020 yılının ilk aylarından itibaren gündem olan ve hala gündem de kalmaya devam eden konulardan birisi de bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınıdır. Bu salgın sürecinde kamu otoriteleri, diğer kuruluşlar ve markalar tarafından bireylerin bilgilendirilmesi için farklı medya kanallarında pek çok içerik oluşturulmuştur. Bu çalışmada Türkiye'de faaliyet gösteren bazı şirketlerin Covid-19 gündemi ile gerçekleştirdiği gerçek zamanlı pazarlama paylaşımları içerik analizi ile sınıflandırılmış ve bu paylaşımlar şirket ve sektör bazında analiz edilmiştir. Communication is the basis of the civilization humans have established. Companies use communication to meet their product or services with their customers. The emergence of mass production after the industrial revolution, increased the requirement for mass communication. Companies, initially, used traditional media mediums for mass communication and then met with internet technology. The improvements in internet technologies introduced the social media platforms and this has changed the traditional communication approaches. The social media has been a medium where the agenda in society is talked or the agenda is set. This made social media as the center of communication in modern age not only for people by also for companies. The success for a company in social media is depend on making creative, correct and interesting contents and disseminate these contents to the right community at right the time. However, although all these conditions are met, the shared content may not have sufficient impact. To have sufficient impact, companies use `real time marketing` which is made by creating content by combining the product or service of company with the hot agenda in social media. Covid-19 epidemic which affected the whole world has been the main agenda on social media on 2020. During this epidemic period, many contents were created in different media channels by public authorities, other organizations and brands to inform individuals. In this thesis, the real time marketing posts of some companies operating in Turkey have been examined and analyzed in firm and sector scale.
Collections