Kurumsal teori bağlamında kadın girişimciliği: Isparta örneğinde motivasyonlar ve zorluklar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kadın girişimciliği, küreselleşmenin sonucu olan rekabet ortamında ekonomik değerler ve fırsatlar oluşturmaktadır. Bu sebeple ülke ekonomilerinin büyümesinde ve kalkınmada önemli bir aktördür. Türkiye'nin de küresel rekabet ortamında ekonomik ve sosyal olarak gelişmeye devam edebilmesi, kadınların özellikle girişimcilik faaliyetlerinin desteklenip teşvik edilerek sayılarının artırılmasıyla mümkündür. Isparta'nın ekonomik faaliyetleri incelendiğinde bölgedeki dezavantajlı konumda olan özellikle kadınların iş fikirlerinin hayata geçmesi yoluyla sosyal içermelerinin sağlanması, mevcut işletmelerin ise ölçeğinin büyütülmesi için gereksinim duyacak imkânların sistematik olarak sunulması gereklidir. Böylece ildeki ve bölgedeki ihtiyaçlara uygun alanlarda nitelikli işgücünün ve mesleki bilgi ve birikimin geliştirilmesi, toplumun dezavantajlı kesimlerinin istihdama erişiminin kolaylaştırılması ve kendi işini kurabileceklere destek imkânı sağlanabilecektir.Bu çalışma, Isparta'daki kadın girişimcilerin, kurumsal teori bağlamda kadın girişimciliği üzerindeki motivasyonlarını ve yaşadıkları zorlukları belirlemek için deneyimlerini araştırmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak derinlemesine görüşme yöntemi ile 21 kadın girişimciyle araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Isparta'daki kadın girişimcilerle yapılan mülakatın analizi yapılarak kadın girişimci motivasyonlarının ve zorlukları kurumsal teori çerçevesinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda kadınların girişimci olarak ataerkil toplumda yaşamanın zorlukları ve sorunlarıyla birlikte sermaye temini, bürokrasi, eğitim, iş-aile hayatı dengesi, başarısızlık korkusu, uygun eleman ve geleneksel rollerden kaynaklanan engellerin bulunduğu görülmüştür. Ayrıca girişimci olmaya yönlendiren ana motivasyon faktörler ekonomik bağımsızlık, maddi sebepler, rol model olmak, kendi işinin patronu olmak, ideali geliştirmek ve esneklik olarak ortaya konmuştur. Bu faktörler kurumsal teori çerçevesinde incelenmiştir. Bu doğrultuda çalışmada girişim, girişimci, girişimcilik, kadın girişimciliği kavramları incelenip; kadın girişimciliğinin özellikleri, tipleri, motivasyon faktörleri, sorunları ve engelleri, dünyada ve Türkiye'de kadın girişimciliği ayrı başlıklar halinde sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: kadın girişimciler, motivasyon, zorluklar, ataerkil toplum, kurumsal teori Women entrepreneurship creates economic values and opportunities in the competitive environment which is a result of globalization. For this reason, entrepreneurship is an important factor in the growth of national economies and development. When the economic activities of Isparta are analyzed, it is necessary to provide the systematic opportunities that the disadvantaged position in the region, through the implementation of business ideas and to increase the scale of existing businesses. This study explores the experiences of women entrepreneurs in Isparta to identify their motivation and challenges on women entrepreneurship in a patriarchal context. Qualitative research method was used in the research. Interviews were conducted with 21 women entrepreneurs using the semi-structured interview forms prepared by the researcher with the in-depth interview method. Analysis of the interview with women entrepreneurs in Isparta, motivations and challenges of women entrepreneurs were evaluated within the framework of the institutional theory.As a result of the research; along with the difficulties and problems of living in patriarchal society as women entrepreneurs, it has been observed that there are obstacles stemming from capital supply, bureaucracy, education, work-family life balance, fear of failure, appropriate staff and traditional roles. In addition, the main motivating factors that lead to being entrepreneurs are economic independence, financial reasons, being role models, being the boss of your own business, developing returns and flexibility. These factors have been examined within the framework of institutional theory. In this study the concepts of entrepreneur, entrepreneurship, and women entrepreneurship, entrepreneurship types, motivating factors, challenges and barriers in the world and in Turkey are presented as separate titles. Keywords: women entrepreneurs, motivation, difficulties, patriarchal society, institutional theory
Collections