Show simple item record

dc.contributor.advisorTemurçin, Kadir
dc.contributor.authorCanbakış, Mikail Çavuş
dc.date.accessioned2023-09-22T11:48:35Z
dc.date.available2023-09-22T11:48:35Z
dc.date.submitted2022-04-04
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/736291
dc.description.abstractRenk ayrımcılığı toplumsal sorunların başında gelmekle birlikte insanoğlununvebası olarak nitelendirilmektedir. Bu durum coğrafi keşifler ile başlamış ve tarihselsüreç içerisinde kolonileşme formuna bağlı hız kazanarak, II. Dünya Savaşı‟na kadarsüregelmiştir. Savaş sonrası ağır tahribat kolonyal düzen içerisinde dönüşümü gereklikılmıştır. Böylelikle coğrafyaya daha etkin hüküm etme anlayışı postkolonyal formatile varoluş göstererek değişen dünya düzeni içerisinde farklı boyutlara eğrilmiştir.Postkolonyal sistem içerisinde gerçekleşen eğrilme, toplumsal ve kültürel arenadayarattığı algı ile sanatsal faaliyetler üzerinden çarpıcı söylemler geliştirmiştir. Bufaaliyetler içerisinde ön plana çıkan sinema ise ideolojik fikirlerin perdeye yansıtılmahususunda etkin bir araç olarak önemli bir payı üstlenmiştir. Sinema çatısı altındaAfro-Amerikalılar meselesini örüntüleme minvaliyle gündem yaratan Mor Yıllar,Mississipi Yanıyor, Yeşil Yol, Muhteşem Münazaracılar, Çitler filmlerinin renkçilikteması postkolonyal konseptle değerlendirilmiştir. Örneklem alınan filmlerde işlenenrenk ayrımcılığına yönelik göstergelerin açık manasından ziyade arka planda yatanmesajların açığa çıkarılması için de semiyotik analiz yöntemi kullanılmıştır.Sözgelimi dekolonizasyon süreciyle sömürgeciliğin bittiği kanısı, postkolonyalargümanlar ile günümüzde halen devam ettirilmekte ve beyaz adama yüklenen ulvisıfatlar filmlerin aktarılma esnasında bariz bir şekilde görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Kolonyalizm, Postkolonyalizm, ABD, Renk Ayrımcılığı, Sinema.
dc.description.abstractColor discrimination is at the forefront of social problems, but it is describedas the plague of mankind. This situation started with geographical discoveries andgained momentum depending on the form of colonization in the historical process. Itlasted until World War II. The heavy destruction after the war necessitated thetransformation in the colonial order. Thus, the understanding of governing thegeography more effectively has been skewed to different dimensions in the changingworld order by showing existence with a postcolonial format. The warping that tookplace in the postcolonial system has developed striking discourses through artisticactivities with the perception it created in the social and cultural arena. Cinema,which has come to the fore among these activities, has undertaken an important roleas an effective tool in reflecting ideological ideas on the screen. The colorism themeof the films The Purple Years, The Mississippi Burns, The Green Mile, TheMagnificent Debaters, The Fences, which set the agenda with the pattern ofpatterning the issue of African-Americans under the roof of cinema, were evaluatedwith a postcolonial concept. Semiotic analysis method was also used to reveal themessages lying in the background rather than the explicit meaning of the indicatorsfor color discrimination in the sampled films. For example, the opinion thatcolonialism ended with the decolonization process is still maintained today withpostcolonial arguments and the lofty adjectives attributed to the white man areclearly seen during the transfer of the films.Keywords: Colonialism, Postcolonialism, U.S.A, Color Discrimination, Cinema.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.titleSömürülen coğrafya'nın yeni konsepti: Postkolonyalizm bağlamında ABD yapımlı filmlerin Afro-Amerikalılara bakışı
dc.title.alternativeNew concept of the explored geography: A view of US-made films on Afro-Americans in the context of postcolonialism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-04-04
dc.contributor.departmentCoğrafya Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10304996
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid711243
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess