Halkla ilişkiler eğitiminin dijital dönüşümü: Delphi tekniği temelinde bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Disiplinler arası bir yapı arz eden ve 20. yüzyılın ilk çeyreğinde verilmeye başlanan halkla ilişkiler eğitimi, günümüzde yeni iletişim ve eğitim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin etkisiyle, dijital süreçlerin giderek daha fazla ağırlık kazandığı, dönüşüme açık bir alan haline gelmektedir. Halkla ilişkiler eğitiminde yaşanan dönüşümler, çok sayıda faktörden etkilenmekle birlikte, alanı ve alanda eğitim alanları birçok yönden etkilemektedir. Bu gelişmeler her ne kadar küresel çapta değişik boyutlarda görülse de, halkla ilişkiler eğitiminin dijital dönüşümüne dair genel geçer bir modelden bahsedilememektedir. Bu noktadan yola çıkan çalışma, halkla ilişkiler eğitiminin dijital dönüşümüne bir model önerisi getirme amacı taşımaktadır. Anılan hedef doğrultusunda, uzman görüşlerine başvurularak öngörülerde bulunmayı temel alan Delphi Tekniği'nden yararlanılmaktadır. Gerçekleştirilen alan yazın taramalarının ardından, bahsi geçen yöntem kullanılarak yapılan çalışmada elde edilen veriler kullanılarak Halkla İlişkiler Eğitiminin Dijital Dönüşümü Modeli ortaya konulmaktadır.Model; yeterlilik tespiti, program tasarımı, eğitsel süreç uygulaması ve çıktıların değerlendirmesi aşamaları ile bunları destekleyen faktörlerden oluşmaktadır. Yeterlilik tespiti kısmı; eğitim veren, eğitim alan ve kurum yeterliliklerinin tespitini, program tasarımı kısmı; program hazırlığı, program içeriği belirleme ve program uygulamasını, eğitsel süreç uygulaması kısmı; etkiler, beklentiler, sorun potansiyelleri ve çözüm önerilerini, çıktıların değerlendirilmesi kısmı ise ölçme değerlendirme ile kazanım saptamayı içermektedir. Model genel olarak ele alındığında, halkla ilişkiler eğitiminin dijital dönüşümünün; kendilerini dijitalleşme ile eğitim konusunda yetiştirmiş bireyler ve teknik imkan ile insan kaynağı yeterliliklerine sahip kurumlar tarafından yürütülmesi gereken planlı bir süreç olduğu anlaşılmaktadır. Buna ek olarak, halkla ilişkiler eğitiminin dijital dönüşümü öngörüldüğü şekilde gerçekleştirildiğinde, halkla ilişkiler alanının ve alanda eğitim alanların farklı türden kazanımlara ulaşacağı değerlendirilmektedir. Presenting an interdisciplinary structure, Public Relations Education has begun in the first quarter of the 20th century and with the impact of the new developments in communication and education technologies, it is evolving into a more dynamic and digitally-empowered area. Changes in the area of Public Relations Education is being affected by numerous factors, and this in turn affects the educators and students of this area in many aspects. Although these developments are seen in various measures globally, there is a lack of a universal model for the digitalization of the Public Relations Education. This research aims to establish a framework, a model proposal, for this shortcoming. For this pursuit, the Delphi Technique, which is based on making predictions by consulting expert opinions. Following the literature search, using the data generated with the mentioned technique a model for the digitalization of the Public Relations Education is introduced. The model consists of competency determination, program design, educational process implementation and evaluation of outputs and the factors supporting them. The competency determination constitutes detecting the educators, students and the institutes in their competency in the area. The program design includes preparation, content determination and implementation of the program. The educational process implementation includes the effects, expectations, potential problems and solutions. And lastly, the evaluation of outputs consists of determining gains with measurements and evaluations. From a general perspective, this model portrays a framework for individuals trained in education and digitalization and institutions with technical means and human resources qualifications to adapt to and sustain in a determinate process. Furthermore, when this model for digitalization of the Public Relations Education is executed as intended, it is evaluated that the field of public relations and those who receive education in this field will achieve various gains.
Collections