Toplumsallaşma pratikleri açısından mekânın etkisi: Kocaeli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin bir arada yaşam sürmelerinin hem ön koşulu hem de sonucu olarak ortaya çıkan ve her grup için farklı dinamikleri barındıran bir takım normlar, davranış ve anlayış biçimleri söz konusudur. Sadece aynı grup içerisindeki bireylerin değil, aynı zamanda farklı toplumsal grupların ve toplumların da birbirleriyle ilişkilerini düzenleyen normlar ve kurallar vardır. Söz konusu grup ya da toplumun ekonomik, siyasi, kültürel ve toplumsal özellikleri bağlamında şekillenen bu normlar bütünü, üyesi olan bireyler tarafından içselleştirilerek korunur ve devamlılığı sağlanır. Bu içselleştirme süreci ise toplumsallaşma yoluyla gerçekleşmektedir. Birey içerisinde bulunduğu toplumsal yapıya özgü beklentileri, davranış ve düşünce kalıplarını çeşitli toplumsallaşma aracıları (aile, akraba, akran grupları, komşu, okul, medya vb.) vasıtasıyla içselleştirmektedir. Böylece bireyler dâhil oldukları toplumda 'normal' bireyler olarak varlıklarını devam ettirmektedirler. Bu çalışmada, toplumsallaşma süreci bağlamında bireylerin geliştirdikleri pratiklerin mekânlar üzerinden bir okuması yapılmıştır. Çalışmada ev, mahalle ve yeme-içme mekânlarından örnekler seçilerek bireylerin toplumsallaşma pratiklerini etkileyen mekânsal dinamikler ele alınmıştır. There are a set of norms, behavior and understanding styles that emerge as both a precondition and a result of individuals living together and contain different dynamics for each group. There are norms and rules that regulate the relations of not only individuals in the same group, but also different social groups and societies with each other. These norms, which are shaped in the context of the economic, political, cultural and social characteristics of the group or society in question, are internalized by the individuals who are its members, and their continuity is ensured. This internalization process takes place through socialization. The individual internalizes the expectations, behavior and thought patterns specific to the social structure he is in through various socialization agents (family, relatives, peer groups, neighbors, school, media, etc.). Thus, individuals continue their existence as 'normal' individuals in the society they belong to. In this study, a reading of the practices developed by individuals in the context of the socialization process was made through spaces. In the study, the spatial dynamics that affect the socialization practices of individuals are discussed by choosing examples from home, neighborhood and eating and drinking places.
Collections