Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı ile psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hayatın hemen hemen her aşamasında yararlanılan internetin aşırıkullanımıyla ilişkili olan internet bağımlılığı, bireyi toplumdan soyutlamaktadır.Aynı zamanda internetin bu aşırı kullanımı yalnızlaşan ve pasifleşen bireylermeydana getirerek, kişilerin günlük yaşantısında olumsuzluklara neden olmaktadır.Bu araştırmanın temel amacı internet bağımlılığı ve psikolojik iyi oluş ilişkisinin neyönde olduğunun açığa çıkarılmasıdır. Alt amacı ise sosyodemografik değişkenleregöre internet bağımlılığı ile psikolojik iyi oluş arasında farklılık olup olmadığınıtespit etmektir.Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılı güz döneminde Süleyman DemirelÜniversitesi'nde eğitim görmekte olan, 242'si kadın ve 152'si erkek olmak üzere 394öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, demografik bilgileri edinmekamacıyla araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır.Ayrıca öğrencilerin, internet bağımlılığı düzeylerini ölçmek için `İnternetBağımlılığı Ölçeği` ve psikolojik iyi oluş düzeylerini ölçmek amacıyla `Psikolojikİyi Oluş Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 programıkullanılarak analiz edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi (AFA), bağımsız örneklem ttesti, korelasyon ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırma bulguları sonucunda internet bağımlılığı ve psikolojik iyi oluşarasında negatif yönlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerinininternet bağımlılığı psikolojik iyi oluş düzeyleri gelir, yaş, cinsiyet değişkenine görefarklılaşmamıştır. Gelecek beklentisi internet bağımlılığı düzeyine göre farklılaşmagöstermezken, psikolojik iyi oluş düzeyine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.Eğitim durumu değişkenine göre ise internet bağımlılığı psikolojik iyi oluşdüzeylerinin farklılaştığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: İnternet Bağımlılığı, Psikolojik İyi Oluş, Üniversite Öğrencileri Internet addiction, which is associated with excessive use of the Internet,which is used in almost every stage of life, isolates the individual from the society.At the same time, this excessive use of the internet creates lonely and passiveindividuals and causes negativities in the daily life of people. The main purpose ofthis research is to reveal the relationship between internet addiction andpsychological well-being. The sub-purpose is to determine whether there is adifference between internet addiction and psychological well-being according tosociodemographic variables.The research was carried out on 394 students, 242 female and 152 male,studying at Süleyman Demirel University in the fall semester of the 2021-2022academic year. In the research, `Personal Information Form` created by theresearcher was used to obtain demographic information. In addition, the `InternetAddiction Scale` was used to measure students' internet addiction levels, and the`Psychological Well-Being Scale` was used to measure their psychological wellbeing levels. The data obtained in the research were analyzed using the SPSS 22.0program. Exploratory factor analysis (EFA), independent sample t-test, correlationand one-way analysis of variance were used.As a result of the research findings, it was determined that there is a negativerelationship between internet addiction and psychological well-being. Universitystudents' internet addiction psychological well-being levels did not differ accordingto income, age and gender. While future expectation did not differ according to thelevel of internet addiction, it was determined that it differed according to the level ofpsychological well-being. According to the educational status variable, it wasdetermined that the psychological well-being levels of internet addiction differed.Key Words: Internet Addiction, Psychological Well-being, University Students
Collections