Mühendislik temelli robotik uygulamalarının STEM eğitiminde kullanılmasının programlamaya karşı tutum, katılım ve beceri düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma mühendislik temelli robotik uygulamalarının STEM eğitiminde kullanılmasının, öğrencilerin programlamaya karşı tutum, katılım ve beceri düzeylerine etkisinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın örneklemini Doğu Anadolu bölgesinde yer alan bir ilkokulda öğrenim görmekte olan 57 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere verilen eğitim süresi boyunca robotik kodlama ve programlama eğitimleri verilmiştir. Bu süreçte `tutum`, `katılım` ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmada nitel ve nicel veriler birlikte yorumlandığı karma yöntem çeşitlerinden parallel desen kullanılmıştır. Nicel verileri desteklemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak elde edilen nitel veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; programlamaya karşı tutum ve katılım eğilimlerinin ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğu ve bu becerilerin olumlu yönde gelişim gösterdikleri tespit edilmiştir. Elde edilen nitel verilerde öğrencilerin programlamaya yönelik tutumlarının değiştiği, derse ve programlamaya olan ilgilerini önemli ölçüde artırdığı, etkinlikleri severek yaptıkları, karşılaştıkları problemlere yönelik bakış açılarının değiştiği, üreticiliklerinin arttığı ve etkinliklerin eğitim hayatlarında yer almasını istedikleri tespit edilmiştir. This research was carried out to determine whether the robotic coding training activities for primary school students influence students' attitudes, participation and skill levels towards programming. In this context, the sample of the study consists of 57 primary school students studying in a primary school in the Eastern Anatolia region. During the education period given to the students, robotic coding and programming trainings were given. It is aimed to determine whether there is a significant difference in the attitudes, participation and skill levels of students towards programming before and after the education given through the training. In this process, `attitude` and `participation` scales were used as data collection tools. The interview form developed by the researchers was used to support the quantitative data. Qualitative data obtained using face-to-face interview technique were analysed by content analysis technique. In the findings obtained because of the research; It has been determined that there is a significant difference between the pre-test and post-test scores of attitudes and participation tendencies towards programming and that these skills show a positive development. In the qualitative data obtained, it has been determined that students' attitudes towards programming have changed, their interest in the lesson and programming has increased significantly, they enjoy the activities, their perspectives on the problems they encounter have changed, their productivity has increased and they want the activities to take place in their education life.
Collections