Fen eğitiminde eğitsel dijital oyun tasarımı ve oyun hakkında akademisyen, öğretmen ve aday öğretmenlerin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde dijital ortamların geliştirilmesi ve her geçen gün daha fazla yaygınlaşması eğitim ortamlarında da kullanılarak eğitimin daha anlamlı bir şekilde yürütülmesine olanak sağlamıştır. Özellikle eğitim ortamlarında kullanılan oyunların dijitalleşmesiyle dijital oyunlara yönelik yapılan çalışmalar artmıştır. Bu çalışmanın amacı Scratch programı ile fen eğitiminde kullanılabilecek eğitsel dijital oyun tasarlanarak bu oyun hakkında akademisyen, öğretmen ve aday öğretmenlerin görüşlerini incelemektir. Çalışma Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi'nde bulunan alanında uzman 5 fen eğitimcisi, 5 bilgisayar eğitimi alan uzmanı, 10 fen bilgisi öğretmeni ve 40 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından geliştirilen dijital biyoloji oyunu hakkında akademisyen, fen bilgisi öğretmeni ve aday öğretmenlerin görüşleri nicel ve nitel veri araçları ile toplanmıştır. Uygulama sonrasında tüm katılımcılara web tabanlı eğitim materyali (WTEM) değerlendirme ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca katılımcıların materyal hakkındaki görüşleri de ölçeğin bir bölümüne yerleştirilen yarı yapılandırılmış sorular ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda akademisyenler, öğretmenler ve öğretmen adaylarının Scratch programı ile tasarlanan eğitsel dijital oyunun olumlu birçok özelliğini belirtmişlerdir. Ancak oyunun tam olarak derslerde kullanılabilmesi için geliştirilmesi gereken yönleri olduğunu belirtmişlerdir. Today, the development of digital environments and their widespread use in education environments have enabled education to be carried out in a more meaningful way. Especially with the digitization of games used in educational environments, studies on digital games have increased. The aim of this study is to design an educational digital game that can be used in science education with the Scratch program and to examine the views of academicians, teachers and candidate teachers about this game. The study was carried out with 5 science educators, 5 computer education experts, 10 science teachers and 40 pre-service teachers at Erzincan Binali Yıldırım University. The opinions of academicians, science teachers and prospective teachers about the digital biology game developed by the researcher were collected with quantitative and qualitative data tools. After the application, a web-based educational material (WTEM) evaluation scale was applied to all participants. In addition, the opinions of the participants about the material were obtained through semi-structured questions placed in a part of the scale.As a result of the research, academicians, teachers and teacher candidates stated many positive features of the educational digital game designed with the Scratch program. However, they stated that there are aspects of the game that need to be developed in order to be fully used in the lessons.
Collections