Yedinci sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, gündelik yaşamlarını temel alan iki Matematiksel Modelleme (MM) durum/problemler aracılığı ile yedinci sınıf öğrencilerinin MM becerilerinin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 eğitim öğretim yılında öğrenim gören sosyo-ekonomik bakımdan gelişmemiş bir köy okulunun 16 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öncelikle günlük yaşamlarında çözüme kavuşturmak istedikleri durum/problemler öğrencilerle görüşme ve sınıf içi tartışma yapılarak belirlenmiştir. Sonra bu durum/ problemlerden ikisi öğrencilerin ilgi ve istekleri dikkate alınarak araştırmacı tarafından MM uygulamasına dönüştürülmüştür. Bu çalışma 3 hafta /21 ders saatinde küçük grup çalışması ve büyük sınıf tartışmasıyla tamamlanmıştır. Çalışma, nitel yaklaşımla tasarlanmış olup etkileşimli desenler kapsamında bulunun özel durum çalışmasıdır. Veriler; öğrenci gruplarına ait çalışma kâğıtları, sınıf içi gözlem notları, öğrencilerle yapılan görüşmeler, video kayıt ve transkriptleri yardımıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde araştırmacı tarafından ortaya konulan ve MM döngü basamaklarından `Anlama`, `Basitleştirme`, `Matematikselleştirme`, `Matematiksel Çalışma`, `Yorumlama-Geçerlik` ve `Sunma` alt becerileri ve bunlara ait göstergeleri ortaya koyan bir şablon kullanılmıştır. Bu şablon kullanılarak veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak öğrenci grupları, `Otantik` MM uygulamalarında aktif ve sürekli katılımcı olmuşlardır. MM uygulamaları sürecinde bazı öğrenciler MM durumunu küçük alt problemlere dönüştürmüşlerdir. Süreçte birçok taslak modeller oluşturmuşlar ve bunları matematiksel olarak revize etmişlerdir. Ayrıca bu modelleri bağımsız olarak ele almış ve bunları birleştirme çabasında bulunmamışlardır. Son olarak birçok matematiksel kavram, kural ve genellemelerin yanında sınırlıda olsa müfredat dışı bazı matematiksel kavram, kural ve genellemeleri kullandıkları görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda araştırmacılara ve öğretmenlere önerilerde bulunulmuştur. In this study, it is aimed to evaluate the mathematical modeling skills of seventh grade students through two mathematical modeling (MM) situations/problems based on their daily lives. The sample of the study consists of 16 seventh grade students in the 2020-2021 academic year from a socio-economically undeveloped village school. First of all, the situations /problems that they aimed to solve in their daily lives were determined by interviewing the students and in-class discussion. Then,the researcher was transformed into from two of these situations/problems to mathematical modeling practice by taking into consideration the interests and wishes of the students. This study was completed with small group work and large group discussion in 3 weeks / 21 class hours. The study was designed with a qualitative approach and is a special case study within the extent of interactive patterns. Data were collected with the students'worksheets, in -class observation notes, video recordings and transcripts. In the analysis of the data, a template that was developed by the researcher was used, which revealed the sub-skills of Mathematical Modeling (MM) cycle steps such as `Comprehension`, `Simplification`, `Mathematicalization`, `Mathematical Study`, `Interpretation-Validity` and `Presentation` and their indicators. Using this template, the data were analyzed with the descriptive analysis method. As a result, student groups have become active and constant participants in `Authentic` Mathematical Modeling (MM) practices. In the process of Mathematical Modeling (MM) applications, some students transformed the Mathematical Modeling (MM) situation into small subproblems. In the process, they created many draft models and mathematically revised them. They also considered these models independently and did not attempt to combine them. Finally, it has been observed that, in additon to many mathematical concepts, rules and generalizations, they use some extracurricular mathematical concepts, rules and generalizations although they were limited. In accordance with these results,suggestions have been made to teachers and reserachers.
Collections