Aısı 304l paslanmaz çeliğin tornalama parametrelerinin deneysel olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 304L paslanmaz çeliklerin işlenebilirliklerinin zorluğu, tornalanırken talaş kırılma sorunu ve kesici uçların maliyetleri üzerine odaklanılmıştır. Deneyler beş farklı kesici uçla, beş farklı kesme hızında, iki farklı ilerlemede ve üç farklı paso değerinde gerçekleştirilmiştir. Soğutma yöntemi olarak vorteks tüp kullanılmıştır. Gerçekleştirilen deneyler sonucunda aşınma ve yüzey pürüzlülüğü ölçümleri alınmıştır. Elde edilen ölçümler için farklı yöntemler kullanarak ara değer tahmini ve optimizasyon çalışmaları yapılmıştır. Aşınma ve yüzey pürüzlülüğünün minimum olması maliyet için önemliyken, ara değer tahminleri de hem zaman hem de maliyet için önem arz etmektedir. Yapılan tahmin sonuçları incelenerek hataların karelerinin toplamının kareköküyle deney veri setine uygun yöntem seçilmiştir. Farklı yöntemlerin olması seçilen yöntemi güçlendirmektedir. Yöntemlerden aşınma ve yüzey pürüzlülüğü için ayrı ayrı ve birlikte optimum parametrelerin neler olduğu alınmıştır. Optimum parametreler için doğrulama deneyleri yapılmıştır. Doğrulama deneylerinin gerçek ve tahmin değerleri ile uyuştuğu görülmüştür. In this study, the difficulty of machinability of 304L stainless steels, the chip breaking problem when turning and the costs of the inserts are focused on. The experiments were carried out with five different inserts, at five different cutting speeds, at two different feeds and at three different depths of cut. A vortex tube was used as the cooling method. As a result of the experiments, flank wear and surface roughness measurements were taken. Intermediate value estimation and optimization studies were carried out using different methods for the measurements obtained. While minimizing flank wear and surface roughness is important for cost, intermadiate value estimates are also important for both time and cost. The estimation results were examined and the method suitable for the experimental data set was chosen with the square root of the sum of the squares of the errors. Having different methods reinforces the chosen method. The optimum parameters for flank wear and surface roughness, separately and together, were taken from the methods. Confirmation experiment were performed for optimum parameters. The validation experiments were found to agree with the actual and predicted values.
Collections