Yerli dizilerdeki fantastik öğelerin anlatı yapısı açısından çözümlenmesi: `Hakan: Muhafız` örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik bir iletişim aracı olan internetin, günümüzde sıklıkla tercih edilmesi ve popülerleşmesi ile birlikte yeni medya platformlarının, geleneksel medya platformlarının yerini almaya başladığı söylenebilir. Buna paralel olarak, Türkiye'de izleyici kitlesinin etkileşimde bulunduğu dizi ve filmlerin çeşitliliği de giderek artmaktadır. Çalışmada, Türkiye'de isteğe bağlı yayın hizmeti sunan yeni medya platformlarından biri olan Netflix platformunun ilk yerli fantastik dizisinin, fantastik öğelerinin anlatı yapısının çözümlenmesi amaçlanmıştır. `Hakan: Muhafız` dizisinin, Türk dizi tarihinde en fazla fantastik öğe kullanılan diziler arasında yer alması, dizinin Türk-Osmanlı dönemi tarihinden izler taşıması, `Hakan: Muhafız` dizisinin Türkiye'nin günümüze kadar Netflix platformunda oluşturulan en uzun sezona ve bölüme sahip fantastik dizi olması ve Joseph Campbell'in `Kahramanın Sonsuz Yolculuğu` sistematiğine göre yazıldığı, tez çalışmasının varsayımları arasındadır. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde internetin doğuşu ve internet teknolojilerinin gelişim aşaması, yeni medya kavramının ortaya çıkışı ve yeni medya platformları ele alınmıştır. İkinci bölümde; fantastik kavramı, tarihsel gelişim süreci, Türk sinemasında ve yerli televizyon dizilerinde kullanılan fantastik öğeler ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise `Hakan: Muhafız` dizisinin tüm bölümlerinde bulunan fantastik öğeler, anlatı yapısı ve göstergebilimsel açıdan çözümlenmeye çalışılmıştır. `Hakan: Muhafız` dizisinin içerdiği fantastik öğelerin Türk kültürüne ve tarihine ait nesnelerle, kavramlarla ve mekânlarla bağlantılı olduğu sonucuna varılmıştır. It can be said that, nowadays, new media platforms have taken the place of the traditional ones due to the frequent preference and popularisation of the new technological and communication tool, internet. In parallel with this, in Turkey, the variety in series and films with which the audience interact is increasing. Within this context, the dissertation aims to analyse the narrative structures of the fantastic elements in the first Turkish fantasy series broadcast on Netflix, one of the recent media platforms servicing optionally in Turkey. The dissertation deals with the hypotheses that the Protector is one of the series using the fantastic elements most frequently in the history of the Turkish TV series, that it has traces of the Ottoman period, that the Protector is the longest-running Turkish fantasy series on Netflix so far and that it has been scripted according to the system of Joseph Campbell's A Hero with a Thousand Faces. Within this framework, in the first chapter of the study, the birth of the internet and the development stage of internet technologies, the emergence of the concept of `new media` and new media platforms are discussed. In the second chapter, the concept of `fantastic,` its historical development and the fantastic elements used in Turkish film and TV series are examined. In the third chapter of the study, the narrative structures of the fantastic elements in all the episodes of the Protector are discussed in terms of semiotic analysis. The dissertation concludes that the fantastic elements in the series, the Protector are connected with the objects, concepts and spaces related to the Turkish culture and history.
Collections