Otel işletmeleri yöneticilerinin kullandıkları güç kaynaklarının örgütsel yaratıcılığa etkisi: Afyonkarahisar ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
AraĢtırmanın amacı otel yöneticilerinin kullandıkları güç kaynaklarının örgütselyaratıcılığa olan etkisini belirlemektir. AraĢtırmada öncelikle yönetici güç kaynakları veörgütsel yaratıcılık konularına iliĢkin yerli-yabancı alanyazın taraması yapılmıĢ vebilgiler verilmiĢtir. AraĢtırma evreni Afyonkarahisar ilinde beĢ yıldızlı turizm iĢletmebelgeli otel iĢletmelerinin çalıĢanlarından oluĢmaktadır. Bu doğrultuda Afyonkarahisarilinde bulunan toplamda 406 otel çalıĢanının anketi veri analizine tabi tutulmuĢtur.AraĢtırmanın verilerine iliĢkin ankete verilen ifadeler doğtultusunda faktör analizi,güvenirlik analizi, yüzde, frekans ve aritmetik ortalama değerleri, t testi, varyans analizi,korelasyon analizi ve regresyon analizi yöntemleri ile çözümlenmiĢtir. Elde edilenbulgulara göre otel çalıĢanlarının yöneticilerinin kullandıkları güç kaynaklarınınörgütsel yaratıcılıklarını etkilediği görülmüĢ olup otel iĢletmelerinde yöneticilerinkullandıkları güç kaynaklarının çalıĢanların örgütsel yaratıcılık düzeylerinde anlamlı biretkiye sahip olduğu sonucuna ulaĢılmıĢtır.Anahtar Kelimeler: Yönetici Güç Kaynakları, Örgütsel Yaratıcılık The aim of the research is to determine the effect of power sources used by hotelmanagers on organizational creativity. In the research, first of all, domestic and foreignliterature on the subjects of executive power resources and organizational creativity wasscanned and information was given. The population of the research consists of theemployees of the five-star hotel enterprises with tourism operation certificate inAfyonkarahisar province. In this direction, the survey of 406 hotel employees inAfyonkarahisar province was subjected to data analysis. In line with the statementsgiven to the questionnaire regarding the data of the research, factor analysis, reliabilityanalysis, percentage, frequency and arithmetic mean values were analyzed by t test,analysis of variance, correlation analysis and regression analysis methods. According tothe findings, it has been seen that the power sources used by the managers of the hotelemployees affect the organizational creativity, and it has been concluded that the powersources used by the managers in the hotel businesses have a significant effect on theorganizational creativity levels of the employees.Keywords: Manager Power Sources, Organizational Creativity
Collections