dc.contributor.advisor | Canbolat, Ayşe | |
dc.contributor.author | Taşpınar Şentürk, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:45:33Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:45:33Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-01 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735776 | |
dc.description.abstract | İngiltere'de ortaya çıkan Sanayi Devrimi ile birlikte sosyal yaşamda etkili olan modernkavramı, sanat alanında da kendini göstererek modernizmin oluşum sürecinibaşlatmıştır. Modernizmin; geleneksel sanat algısını değiştirdiği bu süreçte soyut sanatakımları ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu akımlarından biri olan SoyutDışavurumculuk; politik, estetik ve ahlaki sınırları ortadan kaldırmakla birlikteöncelikle resim alanında etkili olmuştur. Resimde figür, mekân ve nesne gibi öğelerintuval yüzeyinden uzaklaşmasını sağlayan Soyut Dışavurumculuk geleneksel resimalgısını değiştirmiştir. Bu algı değişiminin seramik sanatına yansımalarını ortayakoymak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır:Uzun ve köklü bir geçmişe sahip olan seramik, ağırlıklı olarak geleneksel yanıile ön plana çıkmıştır. Soyut Dışavurumculuk akımından da etkilenerek, gelenekselüretim anlayışı ve teknik sınırlarının ötesinde bir ifade alanı oluşturmuştur. Bu akımınseramik sanatındaki en önemli temsilcisi olan Amerikalı seramik sanatçısı PeterVoulkos'un; tornada şekillendirme yöntemiyle ürettiği ilk dönem eserleri tornanınsimetrisi ile olan bağını korurken, son dönem çalışmalarında yırtma, koparma, parçaekleme ya da çıkarma, deforme etme gibi gelenek, işlev ve teknik sınırların ötesindeçağdaş eserler ortaya koyduğu görülmektedir. Sanatçı; etkilendiği süreçler, eğitimciyanı, sanata, seramiğe bakış açısı ve yaklaşımları doğrultusunda ele alınmayaçalışılmıştır. Seramiğin çağdaş sanat boyutunun ön plana çıkmasında sanatçı kimliğive yetiştirdiği öğrencileri ile önemli bir yere ve değere sahip olan Peter Voulkos'u elealan bu çalışmanın; çağdaş seramik sanatı alanında yapılacak araştırmalar için birkaynak olması hedeflenmiştir.Anahtar Sözcükler: Seramik, Soyut Dışavurumculuk, Peter Voulkos, Seramik Heykel | |
dc.description.abstract | The concept of modern, which was effective in social life with the IndustrialRevolution that emerged in England, started the formation process of modernism byshowing itself in the field of art. Modernism; Abstract art movements began to emergein this process, in which the traditional perception of art changed. AbstractExpressionism, one of these movements; Although it removed the political, aestheticand moral boundaries, it was primarily effective in the field of painting. AbstractExpressionism, which allows elements such as figures, spaces and objects to moveaway from the canvas surface, has changed the traditional perception of painting. Theaim of this study is to reveal the reflections of this change in perception on ceramicart.Ceramic, which has a long and deep-rooted history, has come to the fore with itstraditional side. Influenced by the Abstract Expressionism movement, it created a fieldof expression beyond the traditional production understanding and technicalboundaries. American ceramic artist Peter Voulkos, who is the most importantrepresentative of this movement in ceramic art; While the early works he producedusing a ceramic shaping lathe preserve their connection with the symmetry of the lathe,it is seen that in his recent works, he has produced contemporary works beyond theboundaries of tradition, function and technique such as tearing, tearing, adding orremoving parts, deforming. Artist; In this study, it has been tried to be discussed in thedirection of the situation, processes, educator side, perspective and approaches to artand ceramics. This work, which deals with Peter Voulkos, who has an important placeand value with his artist identity and the students he trained, in bringing thecontemporary art dimension of ceramics to the fore; It is aimed to be a source forresearches to be made in the field of cntemporary ceramic art.Keywords: Ceramics, Abstract Expressionism, Peter Voulkos, Ceramic | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Seramik sanatında soyut dışavurumculuk ve Peter Voulkos | |
dc.title.alternative | Abstract expressionism in ceramic art and Peter Voulkos | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-09-01 | |
dc.contributor.department | Seramik Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Expressionism | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Abstract expressionism | |
dc.subject.ytm | Abstract ceramic | |
dc.subject.ytm | Voulkos, Peter | |
dc.identifier.yokid | 10284700 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 710377 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |