Çağdaş sanat pratikleri karışık teknik uygulamalarında yüzey üzerinde tekstil ve lif kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1950'lerde başlayan esere nesne katma eylemi, günümüzde farklı uygulama ve yorumlara yol açmıştır. Gerçek dokuların kolajlara eklenmesinin dışında, yüzeylerin bölünmesi, delinmesi, parçalanması gibi eylemlerin sonucunda, fiziksel arka yüzeyinin de eserin incelenmeye değer önemli bir parçası haline getirmiştir. Atık ve hazır nesnelerin sanata dahil edilmesi, geçmişten miras kalan veya gündelik hayatın parçalarının temellük edilmesiyle, anlam geliştirme ve değiştirmeye imkan vererek, farklı ve yeni kavramsal önermelere sebep olmuştur. Günümüz sanatçıların hedefi sadece estetik deneyim sunan sanat eserleri üretmek değildir. Hem geleneksel hem çağdaş sanatın estetik bileşenlerini içermekle beraber, karışık teknikle üretilen çalışmalar dekoratif veya süslemeci olarak adlandırılmaktan uzak, izleyicide bilişsel süreçlerin yanında son derece etkili ruh halleri yaratmaya da yönelik olabilmektedir. Bu araştırmada, yüzey üzerinde malzeme olarak tekstil ve lif çeşitlerini içeren karışık teknik bazındaki sanat pratiklerin günümüz sanatında yeri var mıdır, varsa görsel kültür imgeleri yaratmadaki rolü nasıldır sorusuna cevap aranmıştır. Bu kapsamda tespit edilen sanatçıların ve araştırmacının uygulamalarında teknik ve malzemeyi ele alış biçimlerinde, çalıştıkları kavramlar ve kullandıkları çağdaş sanat stratejilerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, Nitel araştırma tekniklerinden betimsel bir durum çalışması olmakla beraber, otoetnografi yöntemi uygulanmıştır.Günümüz sanatında çeşitli sanatsal stratejilerin yardımıyla çağdaş sanat kavramların konu edildiği karışık teknik uygulamalarında lif ve tekstilin geniş bir kullanım alanı bulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Çağdaş Sanat, Karışık Teknik, Lif, Tekstil The act of adding objects to the artwork, which started in the 1950s, has led to different applications and interpretations today. Beside the adding real textures to the collages, as a result of actions such as dividing, drilling and breaking up the surfaces, the physical back surface has also become an important part of the work worth examining. The inclusion of waste and ready-made objects in art and appropriating objects of daily life or inherited from the past, has led to different and new conceptual propositions allowing the development and change of meaning. The goal of today's artists is not just to produce works of art that offer aesthetic experience. Besides containing the aesthetic components of both traditional and contemporary art, works produced with mixed techniques far from being called decorative or ornamental, can be aimed at creating highly effective moods in addition to cognitive processes in the viewer.In this research, an answer has been sought to the question of whether mixed technique based art practices, which include textile and fiber types as materials on the surface, have a place in today's art, and if so, what is its role in creating visual culture images. In this context, it has been tried to determine the way the artists and the researcher handle technique and material in their practices, the concepts they work with and the contemporary art strategies they use. The research is a descriptive case study and the qualitative research method called autoethnography was applied.With the help of various artistic strategies in today's art, it has been concluded that fiber and textile have found a wide area of use in mixed technique applications where contemporary art concepts are the subject.Keywords: Contemporary art, Mixed Media, Fiber, Textile
Collections