Sayısal ortamdaki oyunlarda arayüz yaklaşımları ve bir uygulama örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sayısal ortamda ki oyunlar, teknolojinin gelişme kaydetmesi ile birlikte son zamanlarda ki gelen gelişmeler sayesinde önemli bir hal almıştır. Teknoloji artık sadece iletişim aracı değil aynı zamanda da eğlence içinde gelişimler göstermeye devam etmiştir. Oyunlar sayesinde insanlar boş zaman dilimleri içerisinde bu süreçte eğlence aracı olarak oyunu tercih etmişlerdir. Dünya şu anda da üzücü ve benzeri görülmemiş bir vakadan geçiyor: COVID-19 salgını. Bu zorlu süreçte oyun oynamak, birçok kişi için bir kaçış ve zaman doldurma aracı haline geldi. Neticede, bu yılın büyüme faktörlerinden biri, karantina önlemleri sebebiyle oyun oynamaya artan ilgidir. Bu alanda oyuna daha fazla ilgi görmesi açısından arayüz tasarımı insanlara davet açısından nitelikli olmalıdır. Her geçen gün oyunlara olan önem daha da artmaktadır.Bu araştırmanın amacı, sayısal oyunların uygulamalarındaki arayüzlerini kurgularken bir kaynak oluşturabilmektir. Anahtar Kelimeler: Oyun, Sayısal Oyun, Oyun Tasarımı, Arayüz Tasarımı Games in the digital environment have become important thanks to the recent developments with the development of technology. Technology has continued to develop not only as a means of communication, but also in entertainment. Thanks to the games, people preferred the game as a means of entertainment in this process in their spare time. The world is also currently going through a sad and unprecedented case: the COVID-19 pandemic. In this challenging process, playing games has become a means of escape and time filling for many. After all, one of the growth factors this year is the increased interest in gaming due to quarantine measures. In order to attract more attention to the game in this area, the interface design should be qualified in terms of inviting people. The importance of games is increasing day by day.The purpose of this research is to create a resource while constructing the interfaces of digital games in their applications.Keywords: Game, Numerical Game, Game Design, Interface Design
Collections