Bir mücadele alanı: Klasik batı müziği'nde uluslararası piyano yarışmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uluslararası müzik yarışmaları yüzyılı aşan geçmişiyle Klasik Batı Müziği ekosistemini oluşturan çok sayıdaki aktörden biridir. Bununla birlikte düzenlenmeye başladıklarından beri hem müzik endüstrisi hem de müzik eğitimi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri açısından çeşitli tartışmaların odağına otururlar. Varlıkları kadar işleyiş şekilleriyle de ilgili olarak bir dizi sorunun ortaya çıkmasına neden olan yarışmalar bu sebeple araştırılmaya değer bir konunun nesnesini oluşturur. Bu çalışmada uluslararası piyano yarışmalarının görünür ve örtük işlevlerinin ne olduğu sorusuna yanıt aranırken aynı zamanda bu kurumların ortaya çıkmalarına sebep olan gerekçeleri, müzisyenlerin kariyerleri üzerindeki etkileri ve bu kurumların alternatifsiz olup olmadıkları gibi bir dizi konu tartışmaya açıldı. Araştırma sorularının kapsamı ve uluslararası piyano yarışmalarına dair sayıların çokluğu, çalışma evrenini de belirli yarışma türleriyle sınırlamayı gerektirdi. Yarışma başarısı ve kariyer arasında bir bağıntı olup olmadığını belirlemek için kariyer başlattığı kabul edilen yarışmalar bu araştırmanın merkezine alındı. Öte yandan çalışma kapsamında elde edilen bulgular farklı yaş kategorilerinde düzenlenen piyano yarışmalarını da kapsayacak şekilde bazı çıkarsamalar yapmayı mümkün kıldı. Böylesi bir araştırma hem nicel hem de nitel verileri bir araya getiren bir yöntem izlemeyi gerektirdi. İstatistiksel bulgular toplamak için oluşturulan örneklemde belirli yarışmalar ve piyanistler merkeze alınarak yarışma başarısı ile kariyer başarısı arasında bir bağıntı olup olmadığı nicel verilerle ortaya konmaya çalışıldı. Çalışmanın diğer veri toplama yöntemi yüz yüze görüşmeler oldu. Yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmelerden elde edilen nitel verilerle nicel veriler doğrulanmaya çalışılırken piyanist ve yarışma organizatörleri başta olmak üzere alandan farklı aktörlerin perspektifinden de araştırma sorularına yanıt arandı. Elde edilen bilgi yığınının yarattığı karmaşanın çözümlenmesinde ihtiyaç duyulan kuramsal çerçeve için Pierre Bourdieu sosyolojisine başvuruldu. Bourdieu'nün sosyolojik çözümlemeler için kullandığı alan, sermaye ve strateji gibi temel kavramlar araştırma olgusunu tartışırken kullanıldı. Bu çerçeve uluslararası piyano yarışmalarının görünür ve örtük işlevleri bağlamında Klasik Batı Müziği alanındaki diğer aktörlerle kurduğu çok yönlü ilişkileri, müzisyenler üzerindeki pedagojik etkileri, kariyer üzerinde sonuçları, toplumla etkileşimleri gibi farklı konuları bir bütünlük içerisinde açıklayabilmeyi mümkün kılarken, bu kurumların ekosistemin niçin vazgeçilmeyen bileşenlerinden biri olarak varlıklarını günümüze kadar sürdürdüklerini ortaya koymayı da sağladı. International music competitions are one of the many actors that constituent the Classical Western music ecosystem with a history of more than a century. However, since they began to be organized, they have been at the center of various debates in terms of their positive and negative effects on both the music industry and music education. Competitions, which cause to arise a series of questions in respect of their existence and functions, therefore turn into the subject of a study worth investigating. In this study, while seeking an answer to the question of what the visible and implicit functions of international piano competitions are, several issues such as the reasons for the emergence of these institutions, their effects on careers and whether these institutions are without alternatives were opened for discussion. The scope of the research questions and the large number of international piano competitions made it necessary to limit the study universe to certain types of competitions. To determine whether there is a correlation between competition success and career, competitions that are considered as career launchers were put in the center of this research. On the other hand, the findings obtained within the scope of the study made it possible to make some inferences, including the piano competitions held in different age categories. Such research required following a method that combined both quantitative and qualitative data. In the sample created to collect statistical data, certain competitions and pianists were focused to reveal whether there was a correlation between competition success and career success. The other data collection method of the study was face-to-face interviews. While trying to verify the quantitative data with the qualitative data obtained from the semi-structured face-to-face interviews, answers to the research questions were sought from the perspective of different actors from the field, especially the pianist and competition organizers. Pierre Bourdieu sociology was referred for the theoretical framework needed to analyze the complexity created by the mass of information obtained. Basic concepts such as field, capital, and strategy that Bourdieu uses for his sociological analyzes were used while discussing the research phenomenon. This framework has made it possible to explain, in a whole, different subjects such as the multifaceted relations the competitions have established with other actors in the field of Classical Western music, its pedagogical effects on musicians, its consequences on careers, and its interaction with society, in the context of the visible and implicit functions of international piano competitions. It also helped to reveal why these institutions have continued to exist as one of the indispensable components of the Classical Western music ecosystem.
Collections