Erken çocukluk döneminde sosyal becerilerin yordayıcıları olarak evlilikte bilinçli farkındalık ve ebeveynlikte bilinçli farkındalık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı erken çocukluk döneminde sosyal beceriler, evlilikte bilinçli farkındalık ve ebevenylikte bilinçli farkındalık arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmaya 3-7 yaş arasında çocuk sahibi olan 279 evli ebeveyn katılmıştır. Veri toplama araçları olarak, `Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği`, `Evlilikte Kişilerarası Bilinçli Farkındalık Ölçeği` ve `Ebeveynlikte Bilinçli Farkındalık Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson momentler çarpım korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonuçlarına göre çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerin evlilikte kişilerarası bilinçli farkındalık ve ebeveynlikte kişilerarası bilinçli farkındalıkları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Buna dayanarak yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre evlilikte kişilerarası bilinçli farkındalığın ve ebeveynlikte kişilerarası bilinçli farkındalığın sosyal becerileri anlamlı olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ortaya çıkan regresyon modelinin sosyal beceriye ait varyansın %27'sini açıkladığı bulunmuştur. Elde edilen bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Erken çocukluk dönemi, sosyal beceriler, evlilikte bilinçli farkındalık, ebeveynlikte bilinçli farkındalık This study aims to examine the relationships between social skills in early childhood, mindfulness in marriage and mindfulness in parenthood. 279 married parents with children between the ages of 3 and 7 participated in the study. `Preschool and Kindergarten Behavior Scale`, `Mindfulness in Marriage Scale` and `Minfulness in Parenting Questionnaire` were used as data collection tools. Pearson product-moment correlation analysis and multiple linear regression analysis were used for analyses of data. According to the results of the correlation analysis, positive significant relationships were found between children's social skills and parents' interpersonal mindfulness in marriage and interpersonal mindfulness in parenting. According to the results of the regression analysis based on this, it was concluded that interpersonal mindfulness in marriage and interpersonal mindfulness in parenting significantly predicted social skills in children. It was found that the resulting regression model explained 27% of the variance of social skills. The findings were discussed in the light of the literature and suggestions were presented.Key Words: Early childhood, social skills, mindfulness in marriage, mindfulness in parenting
Collections