Sivas Mekteb-i İdadisi: Kuruluşu ve tarihi gelişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimle ilgili olarak, tarihinde ev sahipliği yaptığı medeniyetlerin her birisi için Sivas, farklı bir konumda yer almıştır. Şehrin bu işlevi özellikle Selçuklular ve Osmanlılar devirlerinde fazlasıyla ön planda bulunmuştur.Osmanlıların 19. yüzyılda attıkları yenileşme adımları arasından en önemlilerinden birisi eğitimdir. Öyle ki modernliğin yakalanma arzusunun yansımaları, eğitim kulvarı dahil olmak üzere Sivas şehrinin de hissesine düşen payı almasına neden olmuştur. Osmanlıların 19. yüzyılı, Sivas'ı ve eğitim unsuru bir araya getirildiği vakitse göze en çok çarpan eylem hem inşa edilen binasıyla hem de verdiği eğitim-öğretim ile Sivas İdadisi'dir. Bu tezin güttüğü gaye, hem İdadi ile ilgili kavramlara açıklık getirmek hem de her yönüyle İdadiyi ele almaktır. Sivas'ta bir idadi kurulmasına ne zaman karar verilmiştir? İdadi binası ne zaman nerede inşa edilmiş, inşaatta kimler çalışmıştır? İdadide varlık bulduğu dönem boyunca öğretmenlik yapanlar kimlerdir ve Öğrenciler burada hangi dersleri görmüşlerdir? Gibi örnekler cevap aranılan sorular arasında yer almışlardır. Bu sorular aynı zamanda peşine düşülen cevapların bulunması noktasında tezin oluşumunu sağlamışlardır. Regarding education, Sivas has been in a different position for each of the civilizations it has hosted in its history. This function of the city was at the forefront especially in the Seljuk and Ottoman periods. Education was one of the most important reform steps taken by the Ottomans in the 19th century. So much so that the reflections of the desire to catch up with modernity caused the city of Sivas to get its share, including the education track. In the 19th century of the Ottomans, when Sivas and the educational element were brought together, the most striking action was the Sivas High School, with its building and education. The aim of this thesis is to clarify the concepts related to Idadi and to deal with Idadi in every aspect. When was it decided to establish an administration in Sivas? When was the İdadi building built and who worked in the construction? Who were the teachers during the period in which they found a presence in high school and what lessons did the students take here? Such examples were among the questions sought answers. These questions also provided the formation of the thesis at the point of finding the answers sought.
Collections