İşveren markası ve çalışan adanmışlığı arasındaki ilişkinin çalışanların elde tutulması üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün ve geleceğin en değerli varlıkları olan insan sermayesi örgütler için başarı ve hedeflere ulaşma yolunda en güçlü değişkendir. Bir örgüt ne kadar değerli ve kıymetli varlıklara, sermaye ve ham maddeye sahip olsa bile yetenekli ve kabiliyetli çalışanları olmadığı süre zarfında sürdürülebilir rekabetçil üstünlük sağlaması imkansızdır. Bu nedenle de çalışanların elde tutulması ve onların adanmışlık düzeyinin artırılması örgütler için en önemli hedeflerden biridir. Yapılan araştırmalar da adanmış çalışanların daha yüksek performans göstererek örgüt hedeflerine daha çok katkıda bulunduğunu ve örgütte daha uzun süre kalarak çalışma arzusu gösterdiği sonuçlarına varmıştır.İşveren markası kavramı 1990'lardan itibaren literatürde görülmeye başlanmıştır. Bu kavramı ortaya çıkaran Simon Barrow'a göre işveren markası işveren tarafından çalışanlara sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi ve bütünüdür. İşte bu kapsamı ve uygulamaları bütünü ile işveren markası örgütlerin başarısı ve hedeflere ulaşması için çok önemli olan çalışanların adanmışlığı ve elde tutulması konularında bir çözüm olarak görülmektedir. Aynı zamanda, işveren markası insan kaynakları yönetimine de bir stratejik bakış kazandırmaktadır. Bu tez kapsamında işveren markası ile çalışanların adanmışlığı ve çalışanların elde tutulması arasındaki ilişki ele alınmış ve aynı zamanda, işveren markası ile çalışan adanmışlığının çalışanların elde tutulması üzerindeki etkisi incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: İşveren Markası, Çalışan Adanmışlığı, Çalışanların Elde Tutulması, İnsan Kaynakları Yönetimi Human capital, which the most valuable assets for nowadays and future, is the most powerful variable in the way which brings success to organizations and help them to achieve their goals. It can be imagine so capable organization, which have indispensable and valuable resources, capital and commodity. But if the organization does not have so talented and gifted employees, it does not have any chance for sustainable competitive advantage. Therefore saving its employees and to improve their employee engagement level is the one of the most vital objectives. Researches release that engaged employees contribute more to organizational goals with showing better performance, they also want to stay and work in the organization for a long time.We can see `employer brand` approach in articles and books after 1990s. In the creator of the concept Simon Barrow's interpretation employer brand is the packege of functional, economical and psychological benefits. Employer brand with this content and applications seems as a solution for employee engagement and retention, which are indispensable for organizational achievement and to advance their goals. At the same time, employer brand concept is gained strategic point of view to human resources management. The relationship among employer brand, employee enagegement and retention, and also concequence of employer brand and employee engagement on employee retention have been studied in the thesis.Key Words: Employer Brand, Employee Engagement, Employee Retention, Human Resources Management
Collections