Show simple item record

dc.contributor.advisorTopsümer, Füsun
dc.contributor.authorDemirel, Kenan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:44:34Z
dc.date.available2023-09-22T11:44:34Z
dc.date.submitted2023-01-25
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735612
dc.description.abstractBu çalışmada, kişisel markalaşma sürecindeki dijital benlik sunumunun rolü mikro-ünlüler üzerinden incelenmiştir. Bu kapsamda, sosyal medya fenomenleri olan mikro-ünlülerin markalaşma süreçlerinde başvurdukları benlik sunumu stratejileri derinlemesine araştırılmıştır. Bu stratejiler, özellikle video paylaşım sitesi Youtube üzerinden genel kitleye açık bir şekilde sunulan kişisel deneyimler, takipçiler ile kurulan etkileşimler ve paylaşılan içerikler üzerinden incelenmiştir. Bu bağlamda, araştırmanın literatür altyapısı kişisel markalaşma, benlik sunumu, mikro-ünlüler ve sosyal medya dahilinde oluşturulmuştur (Bullingham & Vasconcelos, 2013; Chen, 2013; Djafarova & Trofimenko, 2019; Goffman, 1959; Grant, Moon, & Grant, 2010; Higgins, 1987; Jersley, 2016; Johns & English, 2016; Khamis, Ang, & Welling, 2016; Kim, 2012; Liu & Suh, 2018; Rangarajan, Gelb, & Vandaveer, 2017; Senft, 2008). Araştırmanın keşfedici özelliği bakımından nitel yöntemin kullanıldığı bu çalışmada, veri üçgenlemesi uygulanarak 8 mikro-ünlü ile yüz yüze derinlemesine görüşme, 29 takipçi ile 5 ayrı odak grup görüşmesi ve Youtube'da yer alan 16 video üzerinden doküman incelemesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularının karşılaştırmalı olarak incelenmesi sonucunda, mikro-ünlülerin markalaşma sürecine ilişkin olarak kişisel sunum, vaatlerin gerçekleştirilmesi, profesyonelleşme, kaygı, sosyal roller, takipçiler ile kurulan dijital etkileşim ve sosyal medya ortamı değişkenlerinin önemli rol oynadığı görülmüştür. Ayrıca, mikro-ünlülerin izlenme, beğenilme ve para kazanma gibi beklentileri ideal benliğe dayalı kurgusal performansların sergilenmesini beraberinde getirirken; takipçiler ile kurulan duygusal bağın parasosyal ilişkilere neden olduğu sonucu öne çıkmıştır. Bununla birlikte, mikro-ünlülere ait video içeriklerinde kullanılan dekor, kamera teknikleri ve görsel öğelerin mikro-ünlülerin kişisel markalaşma süreçlerine olumlu katkı sağladığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe role of digital self-presentation in the process of personal branding was analyzed. A literature review was conducted on personal branding and self-presentation within the scope of the study including amateur internet users who share the content and create interaction with their followers on social media (Bullingham & Vasconcelos, 2013; Chen, 2013; Djafarova & Trofimenko, 2019; Goffman, 1959; Grant, Moon, & Grant, 2010; Higgins, 1987; Jersley, 2016; Johns & English, 2016; Khamis, Ang, & Welling, 2016; Kim, 2012; Liu & Suh, 2018; Rangarajan, Gelb, & Vandaveer, 2017; Senft, 2008). As for research methodology, face-to-face in-depth interviews with 8 micro-celebrities, focus group interviews with 29 participants and the documentary analysis on 16 Youtube videos were performed by carrying out data triangulation. The comparative results of this research show that presentation, promise, digital interaction, professionalization, anxiety, social role, and social media play a significant role in the process of personal branding for micro-celebrities. Besides, the expectations that micro-celebrities have regarding being viewed, liked, and earning money cause to exhibiting fictional performance as part of ideal self, while emotional tie between micro-celebrities and their followers reveals para-social relations. Additionally, setting, camera techniques and visual elements that are used in the content of videos make a positive contribution to the process of personal branding.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleKişisel markalaşma sürecinde dijital benlik sunumu: Mikro-ünlüler üzerine nitel bir araştırma
dc.title.alternativeDigital self presentation in the process of personal branding: A qualitative research on micro-celebrities
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-01-25
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-presentation
dc.subject.ytmPhenomenons
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmYouTube
dc.subject.ytmVideo sharing sites
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmYouTuber
dc.subject.ytmVirtual self
dc.subject.ytmPersonal branding
dc.subject.ytmDigital self
dc.identifier.yokid10223566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670996
dc.description.pages252
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess