İşletmelerin yeniden işe alım politikası izlemelerinin çalışanların örgütsel adalet algıları üzerindeki etkisi: Havayolu taşımacılığı personeli üzerine bir analiz
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tezin amacı, işletmelerin yeniden işe alım (Bumerang Çalışan) politikasıizlemelerinin çalışanların örgütsel adalet algıları üzerinde etkisi olup olmadığı ile ilgilifikir edinmektir. Bu doğrultuda örneklem olan havayolu taşımacılığı personelinden anketaracılığıyla veri toplanmış ve bu veriler analiz programı aracılığı ile analiz edilmişlerdir.Anket formunda katılımcılara işletmelerinde eskiden o işletme çalışıp daha sonra tekrarişe alınıp biri olup olmadığı sorulmuş ve eğer varsa işletmenin kişiye davranış biçimikatılımcı üzerinden sorgulanmaya çalışılmıştır.Çalışma, konuyla ilgili literatür çalışmasıyla başlamaktadır. Daha sonra iseuygulama çalışmasıyla devam etmiş ve tartışma kısmında ise çalışmanın bulgularıyorumlanmıştır. Nicel bir çalışma olan çalışmanın verilerinin güvenilirlik analizleri,normallik dağılım testleri, korelasyon analizleri ve regresyon analizleri Jamovi programıüzerinden yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda ise işletmelerin bumerang çalışan politikaları izlemelerininçalışanların örgütsel adalet algıları üzerinde olumlu etki oluşturduğu bulgusu ortayaçıkmıştır. Oluşan bu olumlu etki etkileşim adaleti boyutu için daha güçlü görülmüştür. Bubulgu da bumerang çalışan politikası izleyen işletmelerin çalışanlarının kendilerini dahadeğerli ve yönetim süreçlerinin içinde hissettiği yönünde yorumlanabilir. Katılımcılarınişletmelerinde mevcut halde bulunan bumerang çalışanlar ile ilgili cevaplarından iseişletmelerin yeniden işe aldıkları çalışanlarına aynı muameleyi gösterdikleri fakat ücretve pozisyon açısından bir yükselme yapmadıkları sonucunda ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yeniden İşe Alım Politikaları, Bumerang Çalışan, Örgütsel Adalet The aim of the thesis is to get an idea about whether the rehiring (BoomerangEmployee) policy of the organizations has an effect on the organizational justiceperceptions of the employees. In this direction, data were collected from the sample airlinetransportation personnel through a questionnaire and these data were analyzed through theanalysis program. In the questionnaire form, the participants were asked whether there wassomeone who worked in that company in the past and then they were hired again, and ifthere was, the behavior of the business to the person was tried to be questioned through theparticipant.The study begins with a literature study on the subject. Afterwards, it continuedwith the application study and in the discussion part, the findings of the study wereinterpreted. Reliability analysis, normality tests, correlation analyzes and regressionanalyzes of the data of the study were performed through the Jamovi program.As a result of the research, it was found that the boomerang employee policies ofthe organizations had a positive effect on the organizational justice perceptions of theemployees. This positive effect was seen to be stronger for the interaction justicedimension. This finding can be interpreted that the employees of the organizations thatfollow the boomerang employee policy feel more valuable and included in themanagement processes. From the answers of the participants about the boomerangemployees in their organizations, it was concluded that the enterprises showed the sametreatment to their re-hired employees, but did not make an increase in terms of wages andpositions.Key Words: Rehiring Policies, Boomerang Employee, Organizational Justice
Collections