Helal turizm ve duyusal pazarlama: Algılanan helal otel imajına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerinin her alanda değiştiği ve çeşitlendiği günümüzde, dini tercihler de bu istek ve beklentilerin karşılanmasında önemli bir kriter olmaktadır. Dini hassasiyetin yüksek olduğu Müslümanlıkta, bu dine mensup kişilerin tüketim tercihlerinde giderek daha belirleyici bir şekilde kendini göstermektedir. Dünyada oldukça fazla Müslüman nüfusun olması, bu toplumların eğitim ve refah seviyelerinin artması ve böylece taleplerinin de çoğalmasıyla gerek ürün gerekse hizmet tüketimi de bu yönde değişmektedir. Bu anlayıştan payını alan sektörlerden birisi de turizm olmuştur ve zaman içinde helal turizm kavramı ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasıyla, helal turizm ve duyusal pazarlama arasındaki ilişki ve bu ilişkinin kurumsal imaja olan etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla Antalya ve Muğla illerinde yer alan helal konseptli üç konaklama işletmesinde anket, gözlem ve görüşme yoluyla araştırma yapılmış ve elde edilen veriler SPSS ve içerik analizine tabi tutularak sonuçlar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak helal konseptli konaklama işletmelerinde yer alan duyusal pazarlama unsurlarının işletme imajına etkisi olduğu ve bu işletmelerde yer alan duyusal pazarlama unsurlarının bilinçsizce kullanıldığı ortaya koyulmuştur. Helal konsept anlayışıyla hizmet veren otellerde hem daha çok hedef kitleyi çekmek hem de kurum imajını daha iyi ve doğru şekilde yansıtmak için helal turizmin ve duyusal pazarlamanın ne olduğu tam olarak anlaşılmalı ve uygulanması önerisinde bulunulmuştur. Ayrıca yapılacak çalışmalarla Türkiye'nin helal turizm potansiyeli artırılabileceği, işletmeler ve ülke bazında da helal turizm imajının daha doğru ve iyi şekilde aktarılarak daha fazla hedef kitleyi çekmede etkili olacağı öngörülmektedir.Anahtar Kelimeler: Helal turizm, duyusal pazarlama, kurumsal imaj Nowadays the needs and expectations of consumers are constantly changing and being diversified in every market. Furthermore, the religious preferences are becoming an important criteria while those aspirations and expectations are met. Especially in Islam where the religious sensitivities are strongly drawn, the followers of Islam and their consumer preferences are significantly apparent. Due to increasing number of Muslims all around the world and their rising education and wealth standards, that are resulting in higher and varied demand in product and service sectors which is strongly shaped by those preferences which resulting in a concept called Halal Tourism.The main objective of this thesis is to determine the relationship between Halal Tourism and sensory marketing and the effects of it to the corporate image. In order to achieve this goal three corporations which operate in halal tourism concept from Antalya and Muğla regions have been selected and as a research method the questionnaire, observation and face to face meetings have been undertaken. The gathered data has been studied by the use of SPSS and content analysis in order to produce valid and accurate results. Research findings indicate that there's a very strong impact on corporate image caused by sensory marketing elements in halal tourism establishments, furthermore results also indicate that sensory marketing elements haven implemented insufficiently. For halal tourism establishments to reach their target audiences and improve their corporate image, those establishments have been advised that the true understanding and implementation of Halal tourism and sensory marketing should be adopted. Besides it's been anticipated that at corporate level and Turkey as a country can increase its halal tourism potential and can reach out to its target audiences by application of valid and up to date halal tourism and sensory marketing strategies.Key word; Halal tourism, sensory marketing, corporate image.
Collections