Siyasal iletişimde anlatı inşası: 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçiminin siyasal reklam filmleri üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu doktora tezinde, anlatıbilimsel kavramların, siyasal reklam filmlerinin içeriklerine uyarlanabilirliği ve siyasal reklam filmlerinin anlatıbilimsel açıdan ne ifade ettiği, temel araştırma sorunları olarak ortaya koyulmuştur. Bu araştırma sorunlarına yönelik olarak, Türkiye 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimi sürecinde Recep Tayyip Erdoğan ve Muharrem İnce'nin YouTube üzerinde yayınlanan toplam 83 adet siyasal reklam filmi, anlatının temel öğelerinden olan anlatıcı, karakterleştirme, odaklanma, zaman ve mekân kavramları çerçevesinde nitel içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz aşamasında, anlatıcı öğesi için Genette'in anlatı kategorileri; karakterleştirme öğesi için Jahn'ın karakterleştirme biçimleri; odaklanma öğesi için Stanzel'in anlatı durumları; zaman ve mekân öğeleri için Chatman'ın zaman ve mekân kategorileri bakımından bir değerlendirme yapılmıştır. Ayrıca, her bir siyasal reklam filminde doğrudan ya da dolaylı olarak ortaya koyulan temel argümanlar, yorumsamacı bir bakış açısı ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, örneklem kapsamındaki siyasal reklamların, Genette'in anlatı kategorilerine; Jahn'ın karakterleştirme biçimlerine; Stanzel'in anlatı durumlarına; Chatman'ın zaman ve mekân kategorilerine ilişkin temsiller içerdiği görülmüştür. Dolayısıyla, siyasal reklamların anlatıcı, karakterleştirme, odaklanma, zaman ve mekân öğeleri açısından değerlendirmenin mümkün olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, örneklem kapsamındaki reklamlarda ortaya koyulan temel argümanların, iktidar-muhalefet karşıtlığı bağlamında bir değerlendirme yapma olanağı tanıdığı görülmüştür. In this doctoral thesis, the adaptivity of narratological concepts to the content of political advertisements and what political advertisements express in terms of narratology have been asserted as fundamental research problems. Regarding these research problems, a total of 83 political advertisements by Recep Tayyip Erdoğan and Muharrem İnce, which were posted on YouTube during Türkiye 2018 Presidential Election, have been subjected to qualitative content analysis within the frame of the concepts of narrator, characterization, focalization, time and space, which are the basic elements of the narrative. In the analysis phase, Genette's narrative categories for the element of narrator, Jahn's characterization styles for the element of characterization, Stanzel's narrative situations for the element of focalization, and Chatman's time and space categories for the elements of time and space have been used. Furthermore, the main arguments that are propounded directly or indirectly in each political advertisement have been evaluated with a hermeneutics perspective. In the end of the study, it has been seen that the sample political advertisements include representations related to Genette's narrative categories, Jahn's characterization styles, Stanzel's narrative situations, and Chatman's time and space categories. Therefore, it has been understood that it is possible to evaluate political advertisements in terms of the elements of narrator, characterization, focalization, time and space. Also, it has been seen that the main arguments that are asserted in the sample advertisements give an opportunity to make an evaluation in the context of the government and opposition dichotomy.
Collections