Life kinetik egzersizlerin motor koordinasyon ve beceri öğrenimi üzerine akut ve kronik etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Life kinetik egzersizlerin motor koordinasyon ve beceriöğrenimi üzerine akut ve kronik etkileri incelemektir. Araştırmanı evrenini, IspartaMerkez Halıkent Ortaokulunda öğrenim gören 426 öğrenci, örneklemini ise 10 -11 yaşgrubu toplam 65 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubu ve kontrol grubu olarakrandomize biçimde seçilmiş ve kontrol grubu (n=33), çalışma grubu (n=32) olacakşekilde iki gruba ayrılmıştır. Bu araştırmada çalışma grubuna 10 hafta life kinetik çalışmaprogramı uygulanmış kontrol grubuna egzersiz verilmemiştir. Araştırmada Çocuk bedenkoordinasyon testi kullanılmıştır. Ölçümler öntest, aratest, sontest ve kalıcılık testleriolarak uygulanmıştır. Hentbol Yetenek Testi kullanılarak iki gruba 8 hafta hentbol temelteknik beceri öğretimi uygulanmış öntest ve sontest yapılmıştır. Araştırmada tekrarlıölçümler Anova testi ve simple effect testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, çocukbeden koordinasyon testi, deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest sonuçlarındadeney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (P<0.05). Çocuk bedenkoordinasyon testi, deney ve kontrol gruplarının Öntest, sontest ve kalıcılık testsonuçlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı tespit edilmiştir (P<0.05).Hentbol yetenek testi öntest ve sontest sonuçlarına göre istatistiksel olarak anlamlıfarklılık olduğu tespit edilmiştir(P<0.05).Anahtar kelimeler: Life kinetik, Motor Koordinasyon, Beceri, Akut, Kronik This study aims to examine the acute and chronic effects of Life kinetic exerciseson motor coordination and skill learning. The population of the research consists of 426students studying in Isparta Central Halikent Secondary School and the sample consistedof 65 students in the 10-11 age group. The study group and the control group are randomlyselected and divided into two groups as the control group (n = 33), and the study group(n = 32). In this study, a 10-week life kinetic program is applied to the study group, andno exercise is given to the control group. Child body coordination test is used in thestudy. Measurements are applied as pre-test, mid-test, post-test and retention tests. Usingthe Handball Ability Test, handball basic technical skills training are applied to twogroups for 8 weeks, pre-test and post-test are performed. Repeated measures in the study,Anova test and simple effect test, has been applied. As a result of the study, the child bodycoordination test is found to be statistically significant in favor of the experimental groupin the pre-test and post-test results of the experimental and control groups (P <0.05). Thechild body coordination test is found to be statistically significant in favor of theexperimental group in the pre-test, post-test and retention test results of the experimentaland control groups (P <0.05). A statistically significant difference is determinedaccording to the handball skill test pre-test, and post-test results (P <0.05).Keywords: Life Kinetics, Motor Coordination, Skill, Acute, Chronic
Collections