Sağlıklı olma kültürü tarafından şekillenen yeni tüketim alanlarına dair bir alan araştırması: Kütahya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Daha sonra doldurulacaktır.Toplumun temel kurumlarından biri de sağlıktır. Sağlığın kurumsal yapısının dışında bireysel konuları da mevcuttur. Medya üzerinden yapılan sağlık enformasyonunun da etkisiyle farmasötik tıp denilen ilaçla tedavi yöntemleri tarihin hiçbir döneminde olmadığı kadar güven kaybına uğramış ve organik, doğal olarak adlandırılan bitkisel sağlık ürünleri popülerlik kazanmıştır. Alternatif tıp, farmasötik tıp kadar önemli bir alan haline gelmiştir. Sağlığın medikalizasyonuyla beraber gündelik yaşamın içerisinde yer alan sağlık, popüler bir alan hâline gelmiş ve sağlıklı olma kültürü geniş kitlelerce benimsenmiştir. Medya bireylere tıbbi alan içerisinde yeni sağlık pazarları sunmaktadır. Günümüzde kadın bedeni etrafından oluşan sağlıklı olma kültürü, tüketim toplumu dinamikleri çerçevesinde şekillenmektedir. Bu süreç içerisinde kadın bedeni ticari göstergeye dönüştüğünden, ticari meta olarak kabul edilip tüketimin ana odağında yer almaktadır. Bu çalışmada; sağlık ve tüketim ilişkisi eleştirel düşüncelerle tartışılmış, sağlıklı yaşam ideali ve sağlıklı olma kültürünün beraberinde getirdiği yeni tüketim alanları incelenmiştir. Buna bağlı olarak bir tüketim nesnesi olarak sağlık ve onun oluşturduğu yeni pazarlar ele alınmıştır. Amaç, sağlık, kültür ve tüketim üçgeninde kadın bedeninin analizinin yapılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda Kütahya ilinde bulunan 10 aktar, 10 eczacı ve 40 kadına derinlemesine görüşme yöntemi uygulanmıştır. Son olarak görüşmelerden elde edilen verilen temalara ayrılarak analiz edilmiştir.Anahtar Kavramlar: Kadın Bedeni, Kültür, Medikalizasyon, Sağlıklı Olma Kültürü (Healthism), Tüketim. Daha sonra doldurulacaktır.Health is one of the basic institutions of society. Apart from its institutional structure, health has also individual issues. With the effect of health information made through the media, medication treatment methods called pharmaceutical medicine have lost confidence as never before in history, and herbal health products called organic and natural have gained popularity. Alternative medicine has become as important a field as pharmaceutical medicine. Health, which is included in daily life with the medicalization of health, has become a popular field and the healthism has been adopted by large masses. The media offers individuals new health markets within the medical field. Today healthism, which is formed around the female body, is shaped within the framework of the dynamics of the consumption society. Since the female body is transformed into a commercial indicator in this process, it is accepted as a commercial meta and is at the main focus of consumption. In this study, the relationship between health and consumption was discussed critically, and new consumption areas brought by the ideal of healthy life and healthism were examined. Accordingly, health and new markets it created as a consumption object were discussed. The object is to analyze the female body in the triangle of health, culture and consumption. A qualitative research method was employed in the research. In this context, in-depth interview method was implemented to 10 herbalists, 10 pharmacists and 40 women in Kutahya. In conclusion, the data obtained from the interviews were analyzed by dividing them by themes.Keywords: Consumption, Culture, Healthism, Medicalization, Woman's Body.
Collections