Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajı üzerindeki etkileri : Kütahya Dumlupınar Üniversitesi öğrenci toplulukları üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde işletmeler için toplum ve çevre son derece önemli paydaşlar haline gelmişlerdir. Çevrenin sürdürülebilir bir süreç içinde olması ve toplumunda sağlam temeller üzerinde yükselmesi işletmelere dolaylı yoldan pek çok fayda sağlamaktadır. Çevre ve toplum sayesinde fayda sağlayan işletmeler bu ilişkinin sürdürülebilir olması için kaynaklarının bir kısmını bu paydaşlarına aktarmak durumundadır. İşletmeler çevre ve topluma yönelik kaynak aktarımını kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile yürütebilmektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile çevre ve toplumun ihtiyaçları planlı ve sistematik bir şekilde karşılanmaktadır.Bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajı üzerindeki etkisi üzerinde durulmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajını nasıl etkilediğinin ortaya konulması çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın önemi ise bu alandaki literatüre katkı sağlamak, kurumsal sosyal sorumluluğun marka imajını nasıl etkilediğini açıklamak ve markalaşma yolunda pek çok rakipleri bulunan üniversitelerin markalaşma yolculuklarında farklı bir bakış açısının kazanmasına destek sağlamaktır.Anket yöntemi kullanılan çalışmada 5'li likert tipi ölçek ile katılımcılara 35 soru yöneltilmiştir. Toplanılan 405 anketten 21 adet anket kullanıma elverişsiz olduğu için geçersiz kabul edilmiştir. Today, society and the environment have become extremely important stakeholders for businesses. The fact that the environment is in a sustainable process and that it rises on solid foundations in its society provides many indirect benefits to businesses. Businesses that benefit from the environment and society have to transfer some of their resources to these stakeholders in order for this relationship to be sustainable. Businesses can carry out the resource transfer towards the environment and society through corporate social responsibility activities. With corporate social responsibility activities, the needs of the environment and society are met in a planned and systematic manner.In this study, the effect of corporate social responsibility activities on brand image is emphasized. The aim of the study is to reveal how corporate social responsibility activities affect the brand image. The importance of the research is to contribute to the literature in this field, to explain how corporate social responsibility affects the brand image, and to support universities, which have many competitors in the way of branding, to gain a different perspective in their branding journey.In the study in which the survey method was used, 35 questions were directed to the participants with a 5-point Likert-type scale. Of the 405 questionnaires collected, 21 questionnaires were deemed invalid because they were unsuitable for use.
Collections