Türkiye'de farklı sektörlerdeki yapay zeka uygulamalarına ilişkin müşteri algılarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan zekasını taklit edebilen, elde ettiği verilerle kendini sürekli geliştirenmakinelere ya da sistemlere yapay zeka denilmektedir. Makine öğrenmesi ve derinöğrenme yapay zekanın temel unsurlarını oluşturmaktadır. Makine öğrenmesi yapayzekanın, derin öğrenme ise makine öğrenmesinin alt kümesinde yer almaktadır. Yapayzeka lojistik, sağlık, bilişim, perakendecilik, iletişim ve pazarlama gibi daha bir çokalanda yaygın olarak kullanılmaktadır. Yapay zeka destekli sistemler, işletmelererakipleri, mevcut ve potansiyel müşteriler hakkında çok geniş aynı zamanda çeşitli veriimkanı sunmaktadır. Bu durum işletmelerin rakiplerini tanımasını, müşterilere özelkişiselleştirilmiş ürün ve hizmet sunmasını kolaylaştırıp böylece müşterileri elindetutmasını sağlamaktadır. Günümüzde teknolojik gelişimlerin de etkisiyle yapay zekakavramı tüm dünyada hem insanlar hem de işletmeler için zaman, maliyet, verimlilik gibibir çok açıdan sağladığı avantajlarla büyük bir öneme sahip olmuştur. Özellikle sonyıllarda hızla ortaya çıkan yapay zeka destekli ürünler, uygulamalar, hizmetler insanlarınve işletmelerin hayatını kolaylaştırmaktadır. Ancak diğer taraftan, yapay zeka kavramınıntam anlaşılamaması, bu konuda hakkında bilgi eksikliğinin olması ve kişisel verileringüvenilirliği konusundaki endişeler bazı problemleri de beraberinde getirmiştir. Buçalışma ile lojistik, bankacılık arama motorları, sosyal medya, mobil operatör veperakendecilik gibi yapay zeka destekli ürünlerin, uygulamaların yoğun olarakkullanıldığı alanlarda yapay zekaya ilişkin müşteri farkındalığın ve tutumundeğerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, 335 bireyselmüşterilerden elde edilen veriler frekans analizi ile değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Derin Öğrenme, Makine Öğrenmesi, Yapay Zeka Machines or systems that can imitate human intelligence and constantly improvethemselves with the data they obtain are called artificial intelligence. Machine learningand deep learning constitute the basic elements of artificial intelligence. Machine learningis in the subset of artificial intelligence and deep learning is in the subset of machinelearning. Artificial intelligence is widely used in many areas such as logistics, health,informatics, retail, communication and marketing. Artificial intelligence supportedsystems provide businesses with a wide range of data about their competitors, existingand potential customers. This enables businesses to recognize their competitors, to offercustomized products and services to customers, and thus to retain customers. Today, withthe effect of technological developments, the concept of artificial intelligence has becomeof great importance for both people and businesses all over the world, with the advantagesit provides in many aspects such as time, cost and efficiency. Especially in recent years,artificial intelligence supported products, applications, services make the lives of peopleand businesses easier. However, on the other hand, the lack of understanding of theconcept of artificial intelligence, the lack of information on this subject and the concernsabout the reliability of personal data have brought some problems. With this study, it isaimed to evaluate the awareness and attitude towards artificial intelligence in areas whereartificial intelligence supported products and applications such as logistics,banking,search engines, social media, mobile operator and retail are used extensively. Forthe purpose of the study, the data obtained from 335 individual customers were evaluatedby frequency analysis.Keywords: Artificial Intelligence, Deep Learning, Machine Learning
Collections