E-devlet hizmetlerinde kalite algısı: Sinop gençlik merkezinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Sinop Gençlik Merkezinde e-Devlet'i kullanan katılımcıların, hangi hizmetleri kullandığını ve memnuniyetlerini, bu bağlamda devam etme niyetlerini ölçerek, e-Devlet hizmet kalitesi algı düzeyini ortaya çıkarmak üzere gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2022 yılı Eylül ve Aralık ayları içerisinde Sinop Gençlik Merkezinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma Sinop Gençlik Merkezinde bulunan bilgisayar üzerinden bir link ile online olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma için 231 adet yapılan anket, cevaplayıcılar tarafından internetten ve bilgisayar donmalarından kaynaklanan eksikliklerden dolayı geçersiz anketlerin çıkartılmasıyla 225 adet geçerli anket şeklinde kalmıştır. Araştırmanın Sinop Gençlik Merkezinde bulunan bireyler üzerinden online olarak yapılması, araştırmanın aynı zamanda büyük kısıtını oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda kullanıcıların e-Devlet hizmet kalitesi algıları e-memnuniyet düzeylerini etkilediği, kullanıcıların e-Devlet hizmet kalitesi algıları e-devam etme niyetlerini etkilediği ve kullanıcıların e-memnuniyetlerine yönelik algıları e-devam etme niyetlerini etkilediği belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: e-Devlet, Kamu Kurum Hizmetleri, Kalite Algısı In this research; Participants using e-Government in Sinop Youth Center were examined. It was carried out to reveal the perception level of e-Government service quality by measuring which services they use, their satisfaction and their intention to continue in this context. The study was carried out in the Sinop Youth Center in September and December 2022. The study was carried out online with a link on the computer in the Sinop Youth Center. 231 questionnaires were conducted for the study. 225 valid questionnaires were formed by removing the invalid questionnaires due to the deficiencies caused by the internet and computer freezes by the participants. The fact that the research is conducted online through individuals in the Sinop Youth Center is also a major limitation of the research. As a result of the study, it was determined that users' e-Government service quality perceptions affect their e-satisfaction levels, users' e-Government service quality perceptions affect their e-continuation intentions, and users' perceptions of their e-satisfaction affect their e-continuation intentions.Keywords: e-Government, Public Institution Services, Quality Perception
Collections