Tüketicilerin duygu durumlarının satın alma davranışları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşamımızın ve benliğimizin temel yapıtaşı olan duygular, üretim, tüketim ve satın alma ilişkileri bağlamında da oldukça önemli bir yer edinmektedir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin duygu durumlarının satın alma davranışları üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmanın teorik arka planında tüketici davranışları, tüketici davranışlarını etkileyen temel etmenler, satın alma süreçleri, tüketici karar verme düzeyleri ve modelleri, tüketim kavramı ve tüketim ile alakalı kavramlara yer verilmiştir. 402 katılımcının görüşlerine başvurulmuştur. Çalışmanın sonucunda iyimserlik düzeylerinin kötümserlik düzeylerinden daha yüksek olduğu ve katılımcıların satın alma eğilimlerinin sırasıyla; hedonik, plansız, kompülsif satın alma eğiliminde olduğu ortaya çıkmıştır. Emotions, on which our lives as well as personalities are based, carry a cruciality in accordance with production, consumption, and purchase. This study aims to examine the influence on the behavorial analysis of purchase for which customers are conditioned in the context of a shopping mall. Furthermore, the study, in the theoretical background, encompasses terms relative to consumer behaviors, pedestal factors affecting customer behaviors, purchasing processes, decision-making areas and patterns of customers, notion of consumption as well as practised consumption. Consequently, As a result of the study, it was found that the levels of optimism were higher than the levels of pessimism and the purchasing tendencies of the participants were; It has been revealed that hedonic, unplanned, compulsive buying tendency.
Collections