Kurumsal sosyal sorumluluk algısının işveren marka çekiciliğine etkisi: Z kuşağı bireylerin kişilik özellikleri bağlamında bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, iş hayatına yeni girmeye başlayan Z kuşağı bireylerin kişilik özellikleri bağlamında kurumsal sosyal sorumluluk algılarının işveren marka çekiciliği algısına olan etkilerini ölçmektir. Diğer bir ifadeyle, işletmelerin yürütmüş oldukları kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin yetenekli Z kuşağını cezbetme noktasında ne kadar etkili olduğunu ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Bu zamana kadar yapılan çalışmalar X ve Y kuşağına odaklandığı gözlemlenmektedir. Ayrıca, literatürde kişilik özellikleri bağlamında algısal farklılıkları temel alan bir çalışmanın olmadığı tespit edilmiştir. Bu çalışmanın, yakın geleceğin potansiyel işgücü olarak kabul edilen Z kuşağına odaklanması ve kişilik bağlamında farklılıkları ortaya koyması açısından önemli bir farklılık oluşturması literatür yapılan önemli bir katkıdır. Bu doğrultuda kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 81 ifadeden oluşan anket Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Emet Meslek Yüksekokulu bünyesindeki tüm bölümlerdeki öğrencilere uygulanmış ve toplamda kullanılabilir 414 anket verisi analize dâhil edilmiştir. Elde edilen veriler açıklayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve doğrusal regresyon analizi test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Z kuşağı bireylerinin kişilik özellikleri ve kurumsal sosyal sorumluluk algısının işveren marka çekiciliği algısına anlamlı etkisinin olduğunu ve her bir kişilik özelliklerine sahip bireylerde bu etkinin şiddetinin farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Beş Faktör Kişilik Boyutları, İşveren Markası, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Z Kuşağı The aim of this thesis study is to measure the effects of corporate social responsibility perceptions on employer brand perception in the context of the personality traits of Generation Z individuals who have just started to enter business life. In other words, it is aimed to reveal how effective the corporate social responsibility projects of the enterprises are in attracting the talented Z generation. It is observed that the studies carried out so far have focused on the X and Y generations. In addition, it has been determined that there is no study based on perceptual differences in the context of personality traits in the literature. It is an important contribution to the literature that this study makes a significant difference in terms of focusing on the Z generation, which is considered as the potential workforce of the near future, and revealing differences in the context of personality. In this direction, using the convenience sampling method, the questionnaire consisting of 81 statements was applied to the students in all departments of Kütahya Dumlupınar University Emet Vocational School and a total of 414 available questionnaire data were included in the analysis. The data obtained were tested with explanatory factor analysis, confirmatory factor analysis and linear regression analysis. According to the results obtained, it was concluded that the personality traits and the perception of corporate social responsibility of the Z generation individuals had a significant effect on the employer brand perception and the severity of this effect was different in individuals with each personality trait.Keywords: Corporate Social Responsibility, Employer Brand, Five Factor Personality Dimensions, Generation Z
Collections