Güney Kore popüler kültürü (Hallyu) çerçevesinde küresel tüketici kültürüne kültürleşme, ürün-ülke imajı, tüketici yakınlık hissi ve Güney Kore ürünleri satın alma niyeti ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüketici kültürü 1990'lardan bu yana küreselleşme etkisinde şekillenmektedir. Günümüzde küresel tüketici kültürü Batılı anlamlar, sembol ve değerler tarafından domine edilmekte ve Batı'nın moderniteyi, teknolojiyi, gelişmişliği, refah ve demokrasiyi temsil ettiği fikrinden beslenmektedir. Yaygın küresel tüketici kültürünün benimsenmesinde Amerikan kültürü, Hollywood'un reklam ve kültür endüstrisi önemli bir rol oynamaktadır. Öte yandan küresel ekonominin merkezi Batı'dan Doğu'ya kayarken, Asya kültürel fenomenleri aşamalı olarak ihraç edilmekte ve küresel tüketici kültürüne entegre olmaya başlamaktadır. Bu çalışmada, Y ve Z kuşağı tüketicilerin Güney Kore merkezli küresel tüketici kültürüne kültürleşmelerinin, Güney Kore ürün-ülke imajı ve Güney Kore'ye yönelik tüketici yakınlık hissi ile Güney Kore menşeli ürünleri satın alma niyeti arasındaki ilişkiler karma yöntemle araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin Güney Kore ülke imajı, ürün imajı ve yakınlık hissi Güney Kore odaklı küresel tüketici kültürüne kültürleşmeleri ile açıklanmaktadır. Ülke imajının ürün imajı ve yakınlık hissi üzerinde olumlu etkisi vardır. Son olarak Güney Kore menşeli ürünleri satın alma niyeti, ürün imajı ve yakınlık hissi tarafından açıklanmaktadır. Popüler kültür etkisiyle şekillenen küresel kimlik oryantasyonunun bütüncül bir modelle incelendiği çalışmanın teori ve uygulamaya katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Consumer culture has been shaped under the influence of globalization since the 1990s. Today, the global consumer culture is dominated by Western meanings, symbols and values and is fed by the idea that the West represents modernity, technology, development, prosperity and democracy. American culture, Hollywood's advertising and cultural industries play an important role in the acculturation of widespread global consumer culture. On the other hand, as the center of the global economy shifts from the West to the East, Asian cultural phenomena are gradually exported and begin to integrate into the global consumer culture. In this study, the relationships between the acculturation of the Y and Z generation consumers to the South Korea-based global consumer culture, the South Korean product-country image and the consumer affinity towards South Korea and the intention to purchase South Korean origin products were investigated with a mixed method. According to the results of the research, consumers' South Korea country image, product image and consumer affinity are explained by their acculturation to the South Korea-oriented global consumer culture. Country image has a positive effect on product image and consumer affinity. Finally, the intention to purchase products originating in South Korea is explained by product image and consumer affinity. It is thought that the study, which examines the global identity orientation shaped by the influence of popular culture, with a holistic model will contribute to theory and practice.
Collections