Yaş sebze-meyve ürünlerinde online alışveriş uygulamalarının tüketiciler açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde iletişim ve ağ teknolojilerinin gelişmesiyle internet kullanıcı sayısı da her geçen gün artmaktadır. İnternet kullanıcı sayıları ile orantılı olarak elektronik perakendecilik ve online alışveriş de gelişmektedir. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla geleneksel satış yöntemleri elektronik ortama dönüşmüş ve satıcıların ürünlerini online olarak pazarlamalarını sağlamıştır. Bilgisayar, tablet ve telefon teknolojileri ile evden çıkmadan tüm ihtiyaçlar karşılanabilmekte ve tüm dünyadan alışveriş imkânı sunulmaktadır. Elektronik perakendecilik ve online yapılan alışverişler tüketicilerin alışveriş yöntemlerini ve perakendecilik sektörünü değiştirmektedir.Bu çalışmanın amacı, yaş sebze-meyve ürünlerinde online alışveriş uygulamalarının tüketiciler üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmada veri toplayabilmek amacıyla Türkiye'de yaşayan tüketicilere anket uygulanmış ve anket çalışması sonucu 319 adet anket elde edilmiştir. Elde edilen bulguların değerlendirilmesinde SPSS 22,0 paket programından yararlanılmıştır. Bu kapsamda, tüketicilerin online alışveriş davranışları, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans (Anova) analizi ve regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analiz sonucu; tüketicilerin meslek gruplarının online yaş sebze-meyve alışveriş davranışlarını etkilediği, risk algısının tüketicilerin eğitim seviyesi ve gelir düzeylerine göre algılanan fayda, risk algısı ve online alışveriş niyetlerinin farklılık gösterdiği ve tüketicilerin eğitim durumlarının farklı güven algısı hissetmelerine neden olduğu bulgularına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: E-Ticaret, Tüketici Davranışları, Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Online Alışveriş Nowadays, with the development of communication and network technologies, the number of Internet users is also increasing every day. Electronic retailing and online shopping are also developing in proportion to the number of Internet users. With the widespread use of the Internet, traditional sales methods have turned into electronic media, allowing sellers to market their products online. With computer, tablet and phone technologies, all needs can be met without leaving home and shopping opportunities are offered from all over the world. Electronic retailing and online purchases are changing consumers' shopping methods and the retailing sector.The aim of this study is to investigate the effect of online shopping applications on consumers in wet vegetable and fruit products. In order to collect data in the study, a survey was conducted on consumers living in Turkey and 319 surveys were obtained as a result of the survey study. The SPSS 22.0 package program was used to evaluate the results obtained. In this context, the online shopping behavior of consumers was tested by independent sample t-test, one-way analysis of variance (Anova) and regression analysis. The result of the analysis; online shopping behavior of consumers to influence fruit and vegetable professional groups in the age, education level and income level of risk perception of consumers differ according to the Education Trust of consumers and a different perception of feel as to why the various findings were reached.Keywords: E-Commerce, Consumer Behavior, Factors Affecting Consumer Behavior, Online Shopping
Collections