Odak stratejileri, inovasyon ve ihracat performansı arasındaki ilişki: TR33 bölgesinde ihracat yapan üretim işletmelerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkelerin ekonomik büyümelerinin sağlanması için üretim kapasitelerini arttırmaları gerekmektedir. Bunun yolu da dış pazarlara açılmaktan geçmektedir dolayısıyla işletmelerin ihracat performanslarını arttıracak rekabetçi kabiliyetlere sahip olmaları gerekmektedir. İhracat performansını arttırmanın önemli unsurlardan biri de inovasyon diğer bir deyişle yenilikçiliktir. Nitekim birçok akademik ve sektörel araştırmada inovasyonun gerek ülkelerin gerekse de işletmelerin ihracat performansının geliştirilmesinde olumlu etkisinin olduğu ortaya çıkartılmıştır. İnovasyon, mevcut ürün, süreç ve sistemlerde tamamen yeni ürün, süreç ve sistemlerin ortaya çıkartılması ya da mevcut ürün, sistem ve süreçlerde dikkate değer geliştirmeler yapması anlamına gelmektedir. İşletmelerde inovasyon ortaya çıkartılması ancak stratejiler ve organizasyonel yapılarla desteklenmesi halinde mümkün olmaktadır. İşletmelerin inovasyon için gerekli yaratıcılık, bilgi üretimi, bilgi paylaşımı gibi unsurları destekleyen ve kaynaklarını bu alanlara yönlendirebilen strateji ve yapılara sahip olması gerekmektedir. Buna göre bu araştırmanın ana amacı TR33 Ekonomik bölgesi (Afyonkarahisar, Kütahya, Manisa, Uşak) sınırları içerisinde bulunan İhracat yapan imalat sanayi işletmelerinde inovasyona dayalı ihracat performansına etki eden odak stratejilerinin belirlenmesidir Araştırma kapsamında Stratejik-Uyum ve Kaynak Tabanlı yaklaşım temel alınarak ampirik bir araştırma yapılması hedeflenmektedir. Araştırma verileri anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini TR33 bölgesinde yer alan ihracat yapan imalat sanayi işletmeleri oluşturmaktadır. Araştırmada anketi yanıtlayan hedef kitleyi, TR 33 (Afyonkarahisar, Kütahya, Manisa, Uşak) bölgesinde ihracat yapan imalat sanayi işletmelerinin varsa ihracat departman yönetici veya çalışanları yoksa ihracattan sorumlu yönetici veya çalışanları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında verilerin analizinde en küçük kareler yapısal eşitlik analizi kullanılmıştır (PLS-YEM) In order to ensure economic growth, countries need to increase their productiın capacity. One of the important factors increasing export performance is inovation. Inovation means revealing completely new products, processes and systems, or making signficant improvements in existing prducts, systems and processes.Businesses should have strategies and structures that support the elements such as creativity, knowledge production, and information sharing necessary for innovation and direct their resources to these areas. From this point of view the main purpose of the research to be carried out within the scope of this project is to determine the oriented strategies and organizational structures that affect the innovation-based export performance in export production enterprises located within the borders of the TR33 Economic Zone.For this purpose, it is aimed to conduct an empirical research based on Strategic-Structure and Resource Based approach. Research data will be collected through questionnaires. The target audience answering the questionnaire in the research is the export department manager or employees of the manufacturing industry enterprises that export in the TR 33 region, if there are no export department then managers or employees in charge of the export. Least squares structural equation analysis will be used in the analysis of data within the scope of the project (PLS-SEM).
Collections