Fuar organizasyonlarının şehir markası üzerine etkileri: Kütahya İhtisas Fuarı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada ve Türkiye'de Fuar Organizasyonları ticari faaliyetlerin yapılmaya başladığı yüz yıllar öncesine kadar uzanmaktadır. Ekonomik ve ticari faaliyetlerin, teknolojik gelişmelerle daha ileri taşınmasıyla şehirleşme bugünkü halini almıştır. Türkiye'de ve dünyada fuar organizasyonlarının büyük bir çoğunluğu şehir markası kavramı üzerinden şekillenmektedir. Şehir markası unsurlarını taşıyan şehirlerde yapılan fuarların, fuarın yapıldığı ülkeye ve fuara konu olan sektöre büyük katkıları gözlenmiştir. Türkiye'de ve dünyada yapılan ihtisas fuarlarının özellikleri değerlendirildiğinde, bir kente olan katkının ihtisas fuarının kendisi olmaktan çok şehir markasının kendisi olduğu görülmektedir. Şehir markası kavramı ve ihtisas fuarları arasındaki ilişki, şehir markası unsurları arasında da değerlendirildiğinde fuar ve şehir markası ilişkisinin şehir markası üzerinde konumlandığı sonucuna ulaşılmaktadır. Kütahya'da gerçekleşebilecek ihtisas fuarına dair yapılan bu çalışma, Kütahya ili evreninde ihtisas fuarı alanında ilgili bir öneri sunabilmek için yapılmış nitel bir çalışmadır. Amacı, ihtisas fuarı alanıyla sektörel bağlantısı olan kişi ya da kişilerin içerisinde bulundukları çevre ve bu çevreden elde ettikleri tecrübeyi nasıl algıladıklarını ve yorumladıklarını analiz etmektir. Nitel araştırma yönteminin genel tarama modelinde yapılandırılmıştır. Veri toplama yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak araştırmanın verileri elde edilmiş, veriler içerik analizi yardımıyla çözümlenerek temalar altında yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda; şehir markası kavramı ve unsurlarının Kütahya özelinde ihtisas fuarına yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Fuar, Fuar Organizasyonları, Şehir Markası, İhtisas Fuarı Fair Organizations in the world and in Turkey rely on hundreds of years when commercial activities began. With the advancement of economic and commercial activities with technological developments, urbanization has taken its present form. The majority of fair organizations in Turkey and in the world are designed by the concept of city brand. It has been observed that the fairs held in cities with city brand elements have made great contributions to the country where the fair is held and to the sector that is the subject of the fair. When the features of the specialized fairs held in Turkey and in the world are evaluated, it is seen that the contribution to a city is the city brand itself rather than the specialized fair itself. When the relationship between the concept of the city brand and the specialization fairs is evaluated among the elements of the city brand, it is concluded that the relationship between the fair and the city brand is located on the city brand.This study on the specialized fair that can be held in Kütahya is a qualitative study made in order to present a relevant proposal in the field of specialized fair in the universe of Kütahya province. Its purpose is to analyze how the person or people who have a sectoral connection with the field of the specialization fair perceive and interpret the environment they are in and the experience they have gained from this environment. It is structured in the general survey model of the qualitative research method. The data of the research were obtained by using the semi-structured interview method, which is one of the data collection methods, and the data were analyzed with the help of content analysis and interpreted under themes. As a result of the research; Suggestions for the specialized fair of the concept of the city brand and its elements in Kütahya were presented.Keywords: Fair, Fair Organizations, City Brand, Specialized Fair Organisations
Collections