EFL teachers' cognitions about teaching suprasegmental features in the context of Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Telaffuz öğretiminin bir parçası olarak bölümler arası özelliklerin öğretilmesi, öğrencilerin İngilizce öğrenme süreçleri üzerinde, konuşurken güven kazanma, öğrencilerin anlaşılırlığı ve anlaşılabilirliği artırma ve dinlemeyi geliştirme gibi çeşitli olumlu etkileri olmasına rağmen, İngilizce öğretim sürecinin ihmal edilen kısımlarından biridir. Öğretmenin bilişini anlamak, öğretmenin öğretim sürecinin merkezi olduğu düşünüldüğünde, parçalarüstü özellikleri öğretmek için karşılaşılan sorunlara ışık tutmamızı sağlar. Buna göre, bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten İngilizce öğretmenlerinin parçalar üstü özelliklerin öğretilmesine ilişkin bilişlerini, telaffuzu öğretimine ve parçalar üstü özellikleri öğretmeye ilişkin görüşlerini ve bölümler arası özellikleri öğretme konusunda ne tür tutumlara sahip olduklarını, görüşlerini ve sınıf içi uygulamalarını hangi genel faktörlerin etkilediğini araştırmayı amaçlamıştır. Mevcut çalışmada, karma yöntem araştırma tasarımı kullanılarak veriler üç aşamada toplanmıştır ve araştırma için ölçme aracı geliştirmek hedeflenmiştir. Ölçek geliştirme sürecinin bir parçası olacak bir madde havuzu oluşturmak için öncelikle nitel aşama için bir ön çalışma yapılmış ve nitel veriler MAXQDA 2022 programı aracılığıyla kodlanmıştır. Tez araştırması için veri toplamanın ikinci aşamasında, ölçeğin pilot çalışması için 17 üniversiteden 165 öğretim elemanı görev almış ve pilot çalışmanın verileri SPSS 26 Paket Programı ve JAMOVI (Versiyon 2.2.1) kullanılarak analiz edilmiştir.Veri toplama işleminin son aşamasında çeşitli üniversitelerden 343 öğretim elemanına tutum ölçeğini içeren çevrimiçi bir anket uygulanmış ve veriler SPSS 26 Paket Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketin analizi sonucunda, katılımcıların parçalar üstü özelliklerin genel olarak önemli olduğu ve İngilizce öğrenenler için anlaşılır telaffuz üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu düşündükleri bulundu. Ayrıca, sorulara yanıt verenler, bölümler arası özelliklerin öğretilmesinin iletişimsel yeterlilik için etkili olduğunu bulmuşlar ve bunları iletişim amaçlı öğretilen İngilizce derslerine dahil edecek kadar değer vermişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin hem parçalar üstü özellikler konusunda hem de bunları nasıl öğretecekleri konusunda bilgi sahibi oldukları sonucuna varılmıştır. Katılımcıların genel olarak parçalarüstü özellikleri öğretme konusunda hevesli oldukları görülmüştür. Parçalarüstü özellikleri öğretmeye zaman ayırma açısından öğretmenler, derslerinde bu özellikleri öğretmeye zaman ayırdıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretim görevlileri parçalar üstü özellikleri öğretmeyi bir düzeyde zorlayıcı olarak buldular ve ders kitapları yetersiz olarak görülmüştür. Tutumlar açısından bakıldığında, sonuçlar katılımcıların parçalarüstü özellikleri öğretmeye yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğunu ortaya koydu. Katılımcıların tutumlarının yordayıcısı olarak, öğrencilerin parçalar üstü özellikleri öğretmeye yönelik hevesleri, parçalar üstü özellikleri nasıl öğreteceklerine ilişkin bilgileri ve ders kitaplarının yeterliliği, katılımcıların parçalar üstü özellikleri öğretmeye yönelik tutumlarının yordayıcıları olarak keşfedilmiştir. Teaching suprasegmental features as a part of teaching pronunciation is one of the neglected parts of the English language teaching process even though it has a variety of positive impacts on learners' English learning progress such as gaining confidence, increasing comprehensibility and intelligibility, and improving listening and speaking skills. Understanding teachers' cognition enables us to shed light on the problems faced to teach suprasegmental features considering that a teacher is the center of the teaching process. Accordingly, the present study aimed to investigate EFL teachers 'cognitions about teaching suprasegmental features with their views on teaching suprasegmental features of pronunciation and what attitudes they have about teaching suprasegmental features, what general factors affect their views and practices. In the current study, data were collected in three stages using a mixed-methods research design. Initially, a pre-study for the qualitative phase was conducted to generate an item pool to be a part of the scale development procedure, and the qualitative data were coded through MAXQDA 2022 program. In the second phase of data collection for the research study, 165 instructors from 17 universities were employed for the piloting of the scale, and the data of the pilot study were analyzed by utilizing the SPSS 26 Package Program and JAMOVI (Version 2.2.1). In the final stage of the data collection procedure, 343 instructors from various universities participated in an online survey involving the attitude scale, and the data were analyzed by using SPSS 26 Package Program. As a result of the analysis of the survey, suprasegmental features were found to be important overall, and they had a significant influence on intelligible pronunciation for English language learners. Furthermore, respondents found that teaching suprasegmental features was effective for communicative competence and valued them enough to include them in communication purpose-driven classes. Also, it was concluded that teachers were knowledgeable both in suprasegmental features and how to teach them. Participants were found to be enthusiastic about teaching suprasegmental features overall. In terms of spending time on teaching suprasegmental features, teachers stated that they spent time instructingthese features in their classes. They also viewed teaching suprasegmental features as challenging at some level. Besides, the coursebooks were viewed as insufficient by the instructors. When it comes to attitudes, the results revealed that participants have a positive attitude toward teaching suprasegmental features. As the predictors of participants' attitudes, their enthusiasm for teaching suprasegmental features, their knowledge of how to teach suprasegmental features, and the sufficiency of the coursebooks were discovered as the predictors of the participants' attitudes towards teaching suprasegmental features.
Collections