Telekomünikasyon sektöründe müşterilerin mobil uygulama kullanım davranışları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde cep telefonları kullanıcıları her geçen gün artmaktadır. Bu artış işletmelere tüketicilere her zaman, her yerde ulaşmak için büyük pazarlama fırsatları sunmaktadır. Kişisel statü sembolü olarak kullanılan ve kişiselleştirilmiş müşteri iletişimi için ideal bir araç haline gelen cep telefonları müşterileriyle iletişim ve etkileşim kurmak isteyen işletmelerin müşterilere daha kolay ulaşılmasını ve ürünler hakkında bilgi verilebilmektedir. Telekomünikasyon sektöründe hizmet veren işletmelerde müşterilerine mobil uygulamalar üzerinden teklifler sunmaktadır. Telekomünikasyon sektörü hizmet sunan işletmelerin mobil uygulama hizmetlerinin müşteriler tarafından kullanım davranışının incelenmesi kapsamında ele alınan bu çalışmanın amacı, telekomünikasyon sektöründe faaliyet gösteren GSM operatörü kullanıcılarının operatörlerinin kendilerine sunmuş olduğu mobil uygulama kanallarını kullanım alışkanlıklarını ortaya koymak ve bu kullanıma etki eden faktörlerin belirlenmesidir. Araştırma kapsamında belirlenen amaca ulaşmak için Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Teorisi-2 temel alınmıştır. Araştırma verileri 395 GSM operatörü kullanıcısından yüzyüze ve online anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda sosyal etki ve alışkanlık değişkenleri ile araştırmaya sonradan dahil edilen güven değişkeninin GSM operatörünün sağlamış olduğu mobil uygulama hizmetini kullanma davranışsal niyeti üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nowadays, mobile phone users are increasing day by day. This increase offers businesses great marketing opportunities to reach consumers anytime, anywhere. Mobile phones, which are used as a personal status symbol and become an ideal tool for personalized customer communication, enable businesses that want to communicate and interact with their customers more easily to reach customers and provide information about products. Businesses providing services in the telecommunication sector offer offers to their customers through mobile applications. It offers offers to its customers through mobile applications in businesses serving in the telecommunication sector. The aim of this study, which is handled within the scope of examining the usage behavior of mobile application services by customers of enterprises providing services in the telecommunication sector, is to reveal the usage habits of the mobile application channels offered by the operators of the GSM operator users operating in the telecommunication sector and to determine the factors affecting this use. The Unified Technology Acceptance and Use Theory-2 was taken as the basis in order to achieve the aim determined within the scope of the research. Research data were collected from 395 GSM operator users using face-to-face and online survey method. The obtained data were analyzed using the SPSS 18.0 package program. As a result of the analysis, it was concluded that the social impact and habit variables and the trust variable, which was included in the research later, have an effect on the behavioral intention to use the mobile application service provided by the GSM operator.
Collections