Fen öğretiminde analoji kullanımının akademik başarı ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, analojilerin akademik başarı ve tutum üzerine etkisini inceleyen çalışmaları meta-analiz yöntemi ile; fen öğretiminde analoji kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve fen dersine yönelik tutumuna genel etkisini belirlemektir. Literatür taramasında ERIC, EBSCO, Science Direct, Web Of Science, Wiley Online Library ve PreQuest Dissertation and Theses, YÖK Ulusal Tez Merkezi ve ULAKBİM veri tabanları kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda meta-analizin dahil edilme kriterlerini karşılayan 54 çalışma, belirlenen değişkenler kapsamında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen genel etki büyüklüğüne (Hedges g =1.029) bakılarak; fen dersinde analoji kullanımının akademik başarıya etkisinin olumlu yönde yüksek düzeyde, fen dersine yönelik tutuma etkisinin ise (Hedges g =0.627) olumlu yönde orta düzeyde olduğu. tespit edilmiştir. Bu bulgu ülkemiz okullarında analojilerin öğretmen ve öğretim üyeleri tarafından daha uzun süreli kullanılması gereğinini ortaya çıkarmaktadır. Sonuç olarak, okullardaki akademik başarı ve tutumun olumlu yönde gelişmesi için analoji kullanımının arttırılması büyük önem taşımaktadır. The aim of this research is to combine the studies examining the effects of analogies on academic achievement and attitude with the meta-analysis method; ERIC, EBSCO, Science Direct, Web of Science, Wiley Online Library and PreQuest Dissertation and Theses, YÖK National Thesis Center and ULAKBİM databases were used in the literature review. For this purpose, 54 studies that met the inclusion criteria of the meta-analysis were analyzed within the scope of the determined variables. By looking at the overall effect size (Hedges g = 1.029) obtained as a result of the research; The effect of using analogy in science lesson on academic achievement is high, and the effect on attitude towards science lesson (Hedges g = 0.627) is moderate in the positive direction. detected. This finding reveals the need for longer-term use of analogies by teachers and faculty members in schools in our country. As a result, it is of great importance to increase the use of analogies for the positive development of academic success and attitude in schools.
Collections