Türkiye'de Sağlık Çalışanlarının Sağlık Turizmi Kapsamında Hasta iletişim Algıları ile Sağlık Hizmeti Kalite Algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm, turistlerin yeni yerler görmek, keşfetmek, gittiklerinde doğayı tarihselyapıları ziyaret etmek gibi amaçlarla bulundukları yerden başka yere seyahat etmeleri olaraktanımlanmaktadır. Sonraları kavram genişletilerek hastalıkları tedaviye, iklim ve havakoşullarından yararlanarak sağlıklı doğal kaynakları ve sağlık teknolojilerininilerlemesinden yararlanarak sağlıklı hayatı sürdürmek için yapılan geziler de eklenmiş vesağlık turizmi anlayışı oluşturulmuştur.Çalışmada amaç, sağlık çalışanlarının demografik ve mesleki özellikleri ile sağlıkturizmi kalite ve iletişim algıları arasındaki farklılıkların sağlık turizminde önemli olanDenizli, Bursa, Antalya, Mersin, İzmir illerinde çalışan sağlık çalışanları üzerindekietkilerini incelemektir. Veriler, sağlık çalışanlarının iletişim ve kalite algıları ile cinsiyet,meslek grubu, mesleki tecrübe, çalıştığı il, yabancı dil bilme durumları ve sağlık turizmikapsamında aldıkları çeşitli eğitim değişkenlerine göre değerlendirilecektir.Araştırma verileri için 11 maddeden oluşan bir anket yöntemi kullanılmıştır.Araştırma, araştırmacı tarafından çalışmada yer alacak sağlık çalışanlarının bireyselözellikleri ile alakalı kapalı ve açık uçlu demografik ve mesleki sorulardan meydanagelmektedir. Araştırmada www.online-anket.gen.tr sitesi aracılığıyla veri toplanmış, SPSS24.0 paketli istatistik programına aktarılmış ve analizler yapılmıştır.Hizmet içi eğitim alan sağlık çalışanlarının almayanlara göre gerek kalite algılarıgerekse iletişim algılarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca bağlıolarak hastaya sunulan sağlık hizmetleri dışında faydalanabileceği diğer hizmetlerkonusunda verilen eğitim sağlık çalışanlarının kalite ve iletişim algılarını olumlu yöndeetkileyebileceği düşünülmüştür.Anahtar Kelimeler: Algı, iletişim,, kalite, demografik, mesleki. Tourism is defined as the travel of tourists from their current place to another for thepurposes of seeing new places, exploring, visiting nature and historical structures.Then, the concept was expanded, and trips made to maintain a healthy life by takingadvantage of the climate and weather conditions and making use of healthy natural resourcesand the advancement of health technologies were added and the concept of health tourismwas created.The aim of the study is to examine the effects of the differences between thedemographic and occupational characteristics of health workers and their perceptions ofhealth tourism quality and communication on health workers working in the provinces ofDenizli, Bursa, Antalya, Mersin and İzmir, which are important in health tourism. The datawill be evaluated according to the communication and quality perceptions of health workers,gender, occupational group, professional experience, province, foreign language proficiencyand various education variables they receive within the scope of health tourism.A survey method consisting of 11 items was used for the research data. The researchconsists of closed and open-ended demographic and occupational questions related to theindividual characteristics of the health workers who will be included in the study by theresearcher. In the research, data was collected through the website www.online-anket.gen.tr,transferred to the SPSS 24.0 packaged statistical program and analyzed.It was concluded that health workers who received in-service training had higherperceptions of both quality and communication than those who did not. Based on this result,it was thought that the training given to the patient about other services that he or she couldbenefit from besides the health services offered to the patient could positively affect thequality and communication perceptions of the healthcare professionals.Key words: Perception, communication, quality, demographic, occupational
Collections