Helal turizmin dünyada ve Türkiye'de gelişimi: Antalya ili açısından FÜTZ Analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacını helal turizmin dünya ve Türkiye'deki gelişiminin değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Antalya ilinin mevcut helal turizm potansiyelinin araştırılması ve fütz (fırsatlar, üstünlükler, tehditler, zayıflıklar) analizi ile değerlendirilmesinin yapılması ise araştırmanın alt amacıdır. Araştırma turizmle ilişki içerisinde bulunan akademisyenler ve yöneticilerin fikirleri esasında helal turizmin gelişimini etkileyen etkenlerin fütz analiziyle verilmesi ve helal turizmiyle ilgili yeni strateji ve kararların alınmasında dikkat edilmesi gereken faktörlerin belirlenmesi açısından önemlidir.Tezin uygulaması `Helal Konsepte` hizmet sunan 11 otel işletmesinin yöneticileri ve Antalya ilindeki turizm fakülteleri akademisyenlerinin katılımıyla yapılmıştır. Veriler 74 yönetici ve 51 akademisyen'e toplamda ise 125 kişi olmak üzere anket uygulanarak toplanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS ve SAS version 9.4 programları kullanılmıştır.Araştırmada Antalya ilinin mevcut helal turizm potansiyelinin fütz analizi ile değerlendirilmesi yapılmıştır. Öncelikle Antalya'nın helal turizm açısından fırsatları, üstünlükleri, tehditleri ve zayıflıkları açık uçlu soruyla sorulmuş ve alınan cevaplar toplanarak sınıflandırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Antalya ilinde helal turizmin gelişimini etkileyen fırsatlar; devletin helal turizm alanına olan ilgisinin artması ve helal turizmin 2023 stratejisine dahil edilmesi, turistlerin helal sertifikalı ürünlere ulaşımının kolay olması, Türkiye'nin Müslüman bir ülke olması ve batıda artan İslamafobi ile birlikte Müslümanların tatil için Türkiye'yi tercih etmesi, turizm alanında kalifiye ve tecrübeli çalışanların ve yöneticilerin olması, üstünlükler; İslam ülkelerine sosyo-kültürel-coğrafi yakınlık, Antalya'nın ulaşım alt yapısının gelişmiş olması, Antalya'nın marka değeri, çok bilinen ve güvenilir bir destinasyonu olması, tehditler; Müslüman ülkelerin yanı sıra Gayrimüslim ülkelerin de bu alana olan ilgisinin artması, şehir içinde helal konsepte hizmet veren otellerin sayısının azlığı, Rus ve Alman pazarının Müslüman turistlerden etkilenme ihtimalinin olması ve zayıflıklar; kış aylarında Arap ülkelerinden Antalya'ya direk uçuşların az olması, helal turizm alanına yatırım yapan yatırımcıların az olması, üniversite ve meslek yüksek okullarında helal turizmle ilgili eğitim yetersizliği şeklinde sıralanabilir.Anahtar Kelimeler: Helal Turizm, Antalya, FÜTZ Analizi. The main objective of the research constitutes the assessment of halal tourism development in the world and Turkey. The sub-purpose of the research is to investigate the current potentiality of halal tourism in Antalya province and to evaluate it with the swot analysis (strengths, weaknesses, opportunities, threats). The research is important in terms of giving the factors that affect the development of halal tourism based on the ideas of academicians and managers who are in relation with tourism, by determining the factors that should be considered in making new strategies and decisions about halal tourism.The application of the thesis was made with the participation of the managers of 11 hotel establishments providing service in `Halal Concept` and academicians of tourism faculties in Antalya. The data were collected by applying a questionnaire to 74 managers and 51 academicians, 125 people in total. SPSS and SAS version 9.4 programs were used for statistical analysis of the data obtained in the study.In the study, the evaluation of the current halal tourism potential of Antalya province was made by using SWOT analysis. First of all, the strengths, weaknesses, opportunities and threats of Antalya in terms of halal tourism were asked with an open-ended question and the answers were classified. According to the findings obtained, it can be listed that the development of halal tourism in Antalya as opportunities affecting; increaseing the interests of the state in the field of halal tourism and inclusion of halal tourism in the 2023 strategy, easy access of tourists to halal certified products, Recent raise in Islamophobia in the west makes Turkey, a muslim country the best alterntive. having qualified and experienced employees and managers in the field of tourism, strengths; socio-cultural-geographical proximity to Islamic countries, improved transportation infrastructure of Antalya, Antalya being a well-known tourist destination, threats; increased interest to this area in non-Muslim countries as well as in Muslim countries, small number of hotels serving with a halal concept in the city, Russian and German market is likely to be affected by Muslim tourists, weaknesses; less direct flights from Arab countries to Antalya during the winter season, lack of investors investing in halal tourism, insufficient education on halal tourism in universities and vocational schools.Keywords: Halal Tourism, Antalya, SWOT Analysis.
Collections