Türk turistlerin turizm deneyimini çevrimiçi paylaşma motivasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günlük hayatın bir parçası haline gelen sosyal medya, turistleri ve işletmeleri etkileyen turizm uygulamalarının da bir parçası haline gelmiştir. Aktif sosyal medya kullanıcısı olan turistler de tatilleri süresince diğer kullanıcılarla bilgilerini paylaşmakta, eğlenceli zaman geçirmekte, dolayısıyla deneyim paylaşımını şekillendirmektedirler. Bu nedenle sosyal etkileşimi tetiklemesi sayesinde çevrimiçi platformların turistler arasında deneyim paylaşımını dizayn edebilecek bir potansiyele sahip olduğundan söz edilebilmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Türk turistlerin turizm deneyimini çevrimiçi paylaşma motivasyonunu etkileyen faktörleri (ilişki kalitesi ve sosyal destek) incelemektir.Araştırma kapsamında veriler, 2019 Temmuz ve Ağustos aylarında Antalya ilinde turizm deneyimi yaşamış ziyaretçilerin Antalya Uluslararası Havalimanı'ndan ayrılışları sırasında, kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır. İlişki analizleri ile araştırma hipotezleri test edilmiş ve sonuçlar ilişkisel pazarlama kuramı ve sosyal destek kuramı bakış açısı ile tartışılmış ve yorumlanmıştır. Sonuçlar, deneyim paylaşma motivasyonu ve bu motivasyon ile ilişkisi olduğu düşünülen faktörlerin ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçlarının alanda çalışan araştırmacı ve uygulamacılara faydaları olacağı ümit edilmektedir. Social media, which has become a part of daily life, has become a part of tourism practices that affect tourists and businesses. Tourists who are active social media users also share their information with other users during their holidays, have a fun time and thus shape the sharing of experience. For this reason, it can be mentioned that online platforms have the potential to design the sharing of experience among tourists thanks to the triggering of social interaction. The aim of this study is to examine the factors (relationship quality and social support) that affect the motivation of Turkish tourists to share their tourism experience online.Within the scope of the research, the data were collected by sampling method during the departure of Antalya International Airport of the visitors who had tourism experience in Antalya province in July and August 2019. Relationship analysis and research hypotheses were tested and the results were discussed and interpreted from the perspective of relational marketing theory and social support theory. The results reveal that the motivation to share experience and the factors that are thought to be related to this motivation are related. It is hoped that the results of the research will benefit researchers and practitioners working in the field.
Collections